آموزش متره و برآورد به همراه 20 نمونه کامل

با مبحثی دیگر از مباحث معماری و عمران تدوین شده توسط گروه آموزشی معماری 98 در خدمت شما کاربران عزیز می باشیم . در این بحث ضمن آموزش متره و برآورد ( Quantity surveying and estimating ) پروژها با ارائه چند نمونه از بهترین الگوها و نمونه ها در قالب فایل اتوکدی ، پاورپوینت ، اکسل و وورد آموزش این بحث را تسریع می بخشم . تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا علاوه بر دریافت اموزش متره و برآورد به فایل های زیادی در این زمینه دسترسی پیدا کنید .

آموزش متره و برآورد به همراه 20 نمونه کامل

قبل از ارائه آموزش متره و برآورد به همراه 20 نمونه کامل باید گفت که بحث متره و برآورد از جمله بحث هایی می باشد که دانشجویان و حتی مهندسان گرامی از آن امتناع می ورزند . پس ما اینجا هستیم تا به این مهندسین و دانشجویان محترم اعلان بکنیم که با استفاده از فایل آموزشی و نمونه ها دیگر مشکلی در متره و برآورد و نحوه جمع بندی آن نخواهید داشت پس با ارائه آموزش متره و برآورد ساختمان و پروژه بحث خود را ادامه میدهیم . برای شفاف سازی ابتدا به تعریفاتی همچون متره و برآورد چیست ؟ می پردازیم که در این بحث مد نظر می باشد . متره و برآورد به روندی از محاسبات که ابتدا با محاسبه مقدار مصالح مصرفی بکار رفته در پروژه که به متره موسوم می باشد گفته میشود در ادامه به تعریف برآورد می پردازیم که به تعیین مبلغ که در ابتدا یا طول کار در کار اعمال می شود گفته میشود . با استناد به منابع و دسته بندی های موجود متره براورد به دو دسته متره بسته و متره باز تقسیم می شود .

متره بسته

در این متره برآورد بر اساس نقشه ها و اسناد پیمان محاسبه می شود و در جدولی قرار داده می شود . سپس مقادیر به دست امده در قیمت پایه بر اساس دفترچه فهرست ها استخراج و ضرب می شود که قیمت هر قسمت بدست می اید . از روی جمع جبری قیمت آیتم ها ، قیمت خالص پروژه حاصل میشود . اگر به این قیمت ، ضرایب مربوطه (ضریب بالا سری ، ضریب تجهیز کارگاه ، ضریب پلوس یا مینوس ، ضریب منطقه ای ، ضریب ارتفاع ، ضریب طبقات ، ضریب سختی کار ) ضرب شود ، قیمت کل پروژه به دست می آید .

متره باز

در این محاسبه تمامی مقادر محاسبه شده و هر قسمت مربوط به آن انجام می گیرد . اگر مقادیری که بدست آمده است محاسبه شود به آن باورد قیمت پروژه گویند .

موارد موجود در این پروژه

توجه داشته باشید که تعداد پوشه ها بیانگر تعداد فایل ها نیست در این پروژه تعداد 20 فایل کامل نمونه وجود دارد :

  • کلیه پروژه ها شامل نقشه های اتوکدی به همراه متره و براورد و ریز متره های کامل است
  • ریزمتره و براورد اغلب پروژه ها نیز در قالب فایل word و excel می باشد
  • به همراه پروژه های موجود دو فایل پاورپوینت آموزش متره و براورد نیز گنجانده شده تا اموزش بهتر انجام شود
  • در بعضی از پروژه ها نقشه ها به صورت تیپ و در بعضی دیگر به صورت غیر تیپ می باشد
  • نقشه های پروژه ها به صورت اتوکدی و کامل در دسترس می باشد
  • برخی از نقشه ها نیز دارای زیر زمین هستند
  • در بین پروژه ها هم نقشه های اسکلت بتنی و هم نقشه های اسکلت فلزی وجود دارد ( پروژه متره و برآورد بتنی – پروژه متره و برآورد اسکلت فلزی )
  • متره و براورد پروژه ها کاملا بصورت دقیق صورت گرفته است
  • پروژه متره و براورد ساختمان های مسکونی در این فایل وجود دارد
  • پاورپوینت آموزشی ( حل تمرین متره و برآورد ) در قالب ۲۷ اسلاید و پاورپوینت آموزشی  ( فایل سبک حل تمرین متره و برآورد ) در قالب ۲۰ اسلاید کامل در این مجموعه وجود دارد .

مجموعه آموزش متره و براورد به همراه 20 نمونه کامل را برای آموزش متره و برآورد تهیه کنید و علاوه بر آموزش و یادگیری این موارد به 20 نمونه کامل دسترسی داشته باشید , توجه داشته باشید که این فایل کامل و با درجه ای از این کامل بودن را فقط میتوانید از فروشگاه معماری وب سایت معماری 98 خریداری کنید .