پاورپوینت تحلیل روستای ورکی در ساری

با سلام خدمت تمامی کاربران وب سایت معماری 98 , در این بخش از ارائه فایل های دانشجویی در این وب سایت به ارائه تحلیل معماری روستا ( نمونه موردی روستا ) پاورپوینت روستای ورکی ساری می پردازیم . روستا ها یکی از مکان هایی هستند که بدلیل اینکه قدمت بسیار و بنا های قدیمی و نزدیک به معماری اسلامی و ایرانی دارند بسیار مورد توجه معماران و سایر افراد هستند زیرا گسترش شهر نشینی از همین روستا ها صورت گرفته است پس روستا ها را میتوان به عنوان مبدا برای معماری دانست از این رو در این مقاله به ارائه پاورپوینت بررسی روستای ورکی ساری می پردازیم .

پاورپوینت تحلیل روستای ورکی در ساری

قبل از اینکه به ارائه پاورپوینت تحلیل روستای ورکی در ساری بپردازیم به ارائه مطالبی در این رابطه می پردازیم , همانطور که میدانید دلیل پیدایش روستا در یک منطقه میتواند عوامل مختلفی باشد که در هر صورت این عوامل باید با شرایط انسانی متاسب باشند و در جهت منفعت انسان باشند که در این میان روستای ورکی نیز بدلیل داشتن موقعیت مناسب پدید امده است . این روستا با داشتن فضای مناسب و نزدیکی به جنگل ها و مراتع زیاد و بارندگی زیاد و جود آب کافی یکی از قدیمی ترین و مشهور ترین روستا های شهرستان ساری محسوب میشود که معماری به خصوصی نیز دارد . این روستا دارای موقعیت مناسب و اراضی حاصلخیز زیادی است که موجب توسعه این روستا شده است .

پاورپوینت تحلیل روستای ورکی در ساری

پاورپوینت تحلیل روستای ورکی در ساری

بافت اوليه روستاي وركي از شكل نيمه متمركز برخوردار است كه در اراضي با شيب ملايم مركزي روستا موسوم به معان خيل تكوين و تكامل يافته است . اين محدوده كه شكل گيري آن به زمانهاي قبل از پهلوي مي رسد . از بافتي نسبتا متراكم برخوردار است ولي هر چه از اين قسمت دور مي شويم از ميزان تراكم كاسته مي شود . روستاي وركي از جمله روستاهاي تاريخي شهرستان ساري است . وجود تپه باستاني در فاصله 1 كيلومتري ضلع شمالي روستا دليلي بر اثبات اين سخن است . از اينكه اين تپه باستاني مربوط به چه قرن و چه دوره اي است , اطلاعات دقيقي در دست نيست . ولي اين مطلب را تاييد مي كند كه زماني مقر اصلي روستا در چنين مكاني قرار داشت و بواسطه عوامل طبيعي نظير زمين لرزه و … و يا بواسطه عوامل انساني نظير جنگ و … تخريب و متروكه گرديده است و بتدريج اهالي به مكان كنوني درمعان خيل واقع در ميان محله ساكن گرديده اند  .

پاورپوینت تجزیه و تحلیل روستای ورکی ساری که در این مقاله برای شما عزیزان ارائه شد تمامی موارد مربوط به این روستا را داراست و معماری و اقتصاد و تمامی موارد این روستا را در خود داراست , این پاورپوینت که در حدود 120 اسلاید تنظیم شده است را میتوانید از بخش فروشگاه معماری و عمران وب سایت معماری98 تهیه نمایید .