پاور پوینت کوبیاکس ( Cobiax )

وب سایت معماری ۹۸ , در این بخش از ارائه مقالات و مطالب کاربردی برای معماران و دانشجویان معماری و عمران به ارائه power Point کوبیاکس که یکی از انواع سقف های مورد استفاده در ساختمان هاست که در سالهای اخیر در صنعت ساختمان کمی جایگاه خود را پیدا کرده است. کوبیاکس به عنوان یکی از مباحث موجود در رشته های معماری و عمران مورد مطالعه دانشجویان قرار میگیرد از این رو در این مقاله به ارائه اطلاعاتی در این رابطه می پردازیم .

پاور پوینت کوبیاکس ( Cobiax )

مطالعات در زمینه سبک سازی و حذف بتن ناکارآمد از سال 1985 در دانشگاه های آلمان و مجموعه شرکت های گروه فناوری های کوبیاکس در سال 1997 با همراهی مهندسین و متخصصینی از سوئیس و دیگر کشور های اتحادیه اروپا پایه ریزی و تاسیس شده است و اکنون تبدیل به یک مجموعه متخصص در مورد اسلب های تخت سبک با بتن مسلح شده است.این دانشگاه از سال 1387 به صورت انحصاری در ایران وارد شده است.ایده ی این نوع سقف ها نیز از استخوان بندی پرندگان گرفته شده است.ما در این پکیج پروژه کامل Power Point کوبیاکس و PDF کوبیاکس را برای شما قرار داده ایم.

ابتکار طراحی تکنولوژی بروز کوبیاکس را می توان به سقف هایی که به آنها سقف های دوطرفه می گویند ارتباط داد . این سقف ها مشابه سقف های بتنی دوطرفه می باشند ولی تفاوت آنها در هسته بتن مرکزی در قسمت هایی است که از آنها استفاده سازه ای نمی کنند و جای خالی را با گوی های توخالی پر می کنند. این گوی ها در رنگ های مختلف عرضه می شوند و جنس آنها از پلی اتیلن بازیافت شده یا پروپیلن می باشد.

اجزای سیستم کوبیاکس

  • دال بتن آرمه
  • مدول قفسه ای یا کیج ماژول (خرپاهای فولادی و گوی هایی از جنس پلاستیک رنگی)

بر خلاف عقیده ی بعضی از افراد که فکر می کنند این سیستم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست در صورت استفاده از این سقف ها از نظر کاهش مصرف بتن ، کاهش المان های سازه ای ، کاهش آرماتور و همچنین از نظر زمان ساخت بسیار اقتصادی تر و بصرفه تر از انواع روش های مشابه پروژه به پایان می رسد .

پاور پوینت کوبیاکس ( Cobiax )

پاور پوینت کوبیاکس ( Cobiax )

رمز : www.memari98.com

منبع : وب سایت تخصصی معماری ایران مرجع ارائه مقالات پروژه