پاورپوینت تحلیل معماری بام سبز

در این بخش از ارائه فایل های دانشجویی برای معماران و دانشجویان رشته معماری در وب سایت تخصصی معماری ۹۸ به ارائه پاورپوینت بام سبز می پردازیم . بام سبز یکی از اصطلاحاتی است که نام آن را زیاد در معماری میشنویم و در رابطه با این بام اصطلاحات مشابه دیگری همچون معماری سبز و معماری پایدار و … نیز به گوش میرسد که بام سبز نزدیکی خاصی به این سبک های معماری دارد از این رو برای روشن تر شدن این موضوع به ارائه پاورپوینت معماری بام سبز در این مقاله می پردازیم .

پاورپوینت تحلیل معماری بام سبز

قبل از اینکه به ارائه پاورپوینت تحلیل معماری بام سبز بپردازیم به ارائه مطالبی در این رابطه برای آشنایی بیشتر شما عزیزان ارائه میدهیم , در تعریف بام سبز باید گفت که بام سبز عبارت است از بامی که تمامی یا قسمتی از آن توسط پوشش گیاهی و خاک یا با محیط کشت پوشیده شده باشد و نوعی از معماری سبز به شمار می آید . لفظ بام سبز را میتوان بسیار به معماری بام سبز ربط داد زیرا اصول بکار گرفته در این دو نوع بسیار شبیه یکدیگر و در یک راستا هستند .

پاورپوینت تحلیل معماری بام سبز

پاورپوینت تحلیل معماری بام سبز

ایده بام های سبز تا سال ۶۰۰ قبل از میلاد مسیح توسط مردم بابل به کار گرفته میشد و انها برای محافظت از ساختمان در برابر عواملی همچون آتش بر روی سقف خانه های خود لایه ای از خاک می ریختند که در روی این خاک گیاهان رشد میکردند و در سال های بعد و در دوران معماری لوکوربوزیه او اولین کسی بود که این سبک کهنه را زنده کرد و به طراحی خانه هایی با بام سبز پرداخت . ایده بام های سبز در اروپا و در کشور المان بیشترین کاربرد و استفاده را داشته است و میتوان گفت که در حدود 60 درصد خانه های آلمان دارای بام سبز هستند .

سر فصل های پروژه معماری بام سبز

مقدمه

بام سبز

سوال هایی که به طور مکرر درباره بام های سبز پرسیده می شود

مزایای خصوصی

مزایای اقتصادی

عایق صدا

فضای مطلوب و زیبایی شناشی

تولید غذا

مزایای که بسته به نوع حمایت خط مشی جمعی برای تاسیسات مربوط به بام سبز در منطقه مربوط بدست خواهند آمد

مزایای عمومی

سیاست های جمعی که از تاسیسات بام سبز حمایت می کنند

فرصت های صرفه جویی در هزینه جامعه

بهبود کیفیت هوا

نمودار بام های سبز و مزایای گرمایی / کیفیت هوا – استراتژی

عایق کاری ساختمان

خنک سازی صنعتی

ایجاد خرد اقلیمی

آب

تاخیر موقتی جریان فاضلاب سطحی و حجم کاهش یافته جریان

مزایای اجتماعی

حفظ ساکنان و تنوع زیستی

تولید غذای محلی

یک بام سبز چقدر هزینه می برد

چگونه می توان یک بام سبز را نصب و طراحی کرد

پاورپوینت طراحی بام سبز که در این مقاله برای شما عزیزان ارائه شد تمامی موارد موجود در این زمینه را داراست و توضیح هر قسمت بصورت کامل و همراه با عکس است , این فایل که در حدود 65 اسلاید تنظیم شده است را میتوانید از بخش فروشگاه معماری وب سایت معماری تهیه نمایید .