10 ویژگی برتر اتوکد برای کارایی بهتر

نرم افزار اتوکد که به عنوان پر کاربرد ترین نرم افزار در میان برنامه های طراحی دو بعدی و سه بعدی شناخته میشود دارای ویژگی ها و امکانات متعددی می باشد که شناخت تمامی ابزار ها و دستورات کاربردی اتوکد میتواند کمک زیادی به کاربران این نرم افزار نماید از این رو در وب سایت تخصصی معماری 98 در بخش آموزش نرم افزار اتوکد به بررسی و ارائه مقالات مختلفی در رابطه با این نرم افزار پرداخته ایم و در این مقاله نیز سعی داریم تا 10 ویژگی برتر اتوکد برای کارایی بهتر این نرم افزار را خدمتتان معرفی کنیم.

10 ویژگی کاربردی اتوکد

آشنایی با اتوکد و نحوه کار کردن با این نرم افزار لازمه کار هر معمار و دانشجوی معماری می باشد چرا که امروزه طراحی ها و ترسیمات مربوط به پلان ها و طراحی پلان کاربری های مختلف تماما در نرم افزار هایی نظیر اتوکد صورت میگیرد بنابراین در صورت عدم آشنایی با این نرم افزار با مشکلاتی مواجه خواهید بود که وب سایت تخصصی معماری 98 با ارائه فایل ها و مقالات مرتبط با آموزش نرم افزار های معماری سعی در آشنایی و آموزش شما عزیزان در زمینه یادگیری اتوکد نموده است که در همین رابطه برای هر ورژن از اتوکد فایل آموزشی همچون pdf آموزش اتوکد 2017 ارائه گردیده است و در این مقاله نیز ویژگی های کاربردی اتوکد خدمتتان معرفی میگردد.

ابزار های برتر اتوکد

ابزار های برتر اتوکد

Drawing Template

این ویژگی برای مواردی نظیر مشخص کردن استایل ها و تنظیمات و layout ( ترکیب بندی ) مورد استفاده قرار میگیرد.

Layout

با استفاده از امکان layout میتوانید دید های مختلف را بر روی شیت مدیریت کنید.

Reusable contents

بلاک های اتوکد یکی از پر استفاده ترین امکانات هستند که از تکرار کار جلوگیری میکنند که با استفاده از این امکان میتوانید سریعتر کار های خود را انجام دهید و در وقت خود صرفه جویی کنید.

External references

این امکان که در لغت به معنای راجاعات خارجی می باشد و با نام Xref شناخته میشود این امکان را به شما میدهد تا استفاده و کار همزمان چند نفر بر روی یک فایل را مهیا سازید و بدین ترتیب بتوانید کار تیمی را بصورت همزمان پیش ببرید.

Annotation scaling

این امکان برای مقیاس دهی اندازه گذاری ها مورد استفاده قرار میگیرد که در هنگام ارائه طرح و پلان در مقیاس های مختلف این امکان بسیار مفید می باشد که با ایجاد یکبار اندازه گذاری ، اتوکد کار تغییر مقیاس را برای شما انجام خواهد داد.

Shortcuts and aliases

این امکان برای ایجاد مجموعه ای از میانبر ها مورد استفاده قرار میگیره که میتونه در هنگام طراحی باعث صرفه جویی بسیار در وقت شود.

Sheetsets

تنظیمات شیت در اتوکد میتواند کمک زیادی به شما در زمینه پلات گیری و … نماید از این رو تنظیمات این بخش رو مد نظر داشته باشید.

Add-ins

افزونه ها و پلاگین های زیادی برای نرم افزار اتوکد وجود داره که میتونن امکانات و کارایی این نرم افزار رو چند برابر بکنند که از این آدرس میتونید افزونه های این نرم افزار رو دانلود کنید.

Macros and scripts

طراحی اتوماتیک برای ذخیره زمان از طریق این ابزار امکان پذیر خواهد بود.

Tool palettes

با استفاده از این امکان قادر خواهید بود تا امکانات و ابزار ها و استایل های مختلف رو در دسترس سریع خود قرار دهید و از این طریق سریعتر و بهتر طراحی کنید.

10 ویژگی برتر اتوکد برای کارایی بهتر در این مقاله برای شما عزیزان ارائه شد تا با مجموعه ای از ابزار ها و امکانات نرم افزار اتوکد آشنا باشید و در طراحی و ترسیمات خود از این موارد بهره ببرید تا طراحی سریع تر و بهتری داشته باشید و با مجموعه ای از برترین امکانات این نرم افزار آشنا باشید.