4 پلان اتوکدی موزه

با سلام خدمت تمامی کاربان وب سایت معماری 98 , در این بخش از ارائه نقشه ها در این وب سایت به ارائه نقشه موزه می پردازیم اما انچه که در این ایل وجود دارد یک نقشه نیست بلکه در این مقاله برای شما 4 پلان موزه ارائه میشود تا بتوانید نقشه هایی با کیفیت در اختیار داشته باشید . طراحی موزه و نقشه اتوکدی موزه یکی از مواردی است که دانشجویان اکثرا در طرح معماری به آن نیازمندند و باید به طراحی آن بپردازند از این رو در این مقاله به ارائه این فایل می پردازیم تا این نیاز دانشجویان را برطرف کنیم .

4 پلان اتوکدی موزه

قبل از اینکه به ارائه 4 پلان اتوکدی موزه بپردازیم به ارائه مطالبی در این رابطه می پردازیم , موزه به عنوان نمونه از نمایشگاه دائمی که در آن نمایشی از تاریخ صورت می گیرد روند طراحی خطی به خود می گیرد که باید در طراحی ان نهایت دقت انجم شود به بینندگان تا حد امکان حرکت و سکون را متعالی کند . طراحی موزه باید به گونه ای باشد که تا حد امکان به محل تحقیقی تبدیل شود که پایگاه برای یاد گیری باشد . یعنی نباید طراحی یک موزه به گونه ای باشد که فقط نمایشگاه باشد ما با الحاق کردن قسمت هایی همچون کتابخانه ، ازمایشگاه ، تحقیقات و آمفی تئاتر ، سینما ، یا حتی گود نمایش یا کافی شاپ و فروشگاه محصولات فرهنگی در افزایش کیفیت آن از یک موزه به یک محلی برای آموزش تا حتی تفریح از ان بهره جست .

فضاهایی که یک موزه کامل به آن نیاز دارد می تواند شامل :

تالار ورودی یا لابی
گالری  ها یا تالار نمایش آثار
گالری دائمی
گالری موقت
کتابخانه
آمفی تئاتر
آزمایشگاه
بخش اداری
خدمات رفاهی و عمومی
چایخانه یا کافه تریا
فروشگاه صنایع دستی و آثار هنری
خدمات پشتیبانی
انبار ها
نگهبانی
خدماتی
بخش آموزشی – تحقیقات
تاسیسات
پارکینگ
فضای سبز
تالار نمایش اثار : گالری فضایی است که در ان آثار تاريخي براي بازديد عموم به نمايش گذاشته مي شود . يك گالري بايدبه گونه اي برگزارشود كه عموم مردم بتوانند آثار را بدون هيچ مشكلي تماشا كنند . نقشه های موجود همگی تمامی فضا های نامبرده را دارا هستند . برای دسترسی به برنامه فیزیکی موزه و تحلیل موزه و سایر مقالات همچون رساله موزه و مرتبط میتوانید به مطالب زیر نیز مراجعه کنید :

در این مقاله برای شما عزیزان 4 نقشه اتوکدی موزه ارائه شد تا با استفاده از این نقشه ها به پلان های ارزشمند و با کیفیتی از این مکان دست پیدا کنید , این محصول را میتوانید از بخش فروشگاه معماری و عمران وب سایت معماری98 تهیه نمایید .