PDF نمونه برداری از بتن تازه

در این قسمت از مطالب و مقالات موجود در وب سایت تخصصی معماری۹۸ در مورد نمونه برداری بتن تازه و نتایج به دست آمده آن بیشتر بحث می کنیم.همچنین در این PDF تعریف مواردی همچون بچ، نمونه، پیمانه استاندارد و خطای نمونه برداری نیز آمده است. در انتهای مطالب نیز دانلود پی دی اف نمونه برداری بتن تازه را برای شما گزاشته ایم تا با روش انجام آزمایش مقاومت فشاری بتن و نحوه انجام آزمایش بیشتر آشنا شوید.

PDF نمونه برداری از بتن تازه

این بخش روش های نمونه برداری از مخلوط های بتن با کارایی های متفاوت را شرح می دهد و نیز شامل اطلاعاتی در مورد نمونه برداری از بتن هایی که به علت اختلاط با فئق روان کننده ها کارایی خیلی زیادی دارند، می باشد.نمونه برداری در این استاندارد مورد قبول استاندارد بین المللی ISO 1881 می باشد. در این استاندارد برای اندازه گیری اسلامپ بتن تحویلی از کامیون روش دیگری ارائه شده که در این حالت از اولین بخش بتن تخلیه شده نیز نمونه اخذ می گردد. در این روش که در BS 1881 بیان شده است، زمانی مجاز است که از دیگر روشهای موجود میزان اسلامپ قابل تعیین نباشد. در این بخش از این استانداردها در مورد تعداد نمونه های مورد نیاز برای آزمایش دستورالعملی داده نشده است ممکن است که در این زمینه، اطلاعاتی در دیگر استانداردها مانند BS 5328 بیان شده باشد.

هدف

این بخش از این استاندارد روش های تهیه نمونه های معف از یک بچ بتن تازه در کارگاه را جهت انجام آزمایشات و ساخت نمونه های آزمایش بر اساس دیگر بخش های این استاندارد شرح می دهد، ضمنا شامل دستورالعملی برای محاسبه خطاهای نمونه برداری با استفاده از نتایج آزمایش مقاومت فشاری نمونه های مکعبی می باشد. در اینجا در مورد مقاومت 7 روزه بتن و تعداد نمونه گیری بتن نیز بحث می شود.

 

نمونه برداری از بتن تازه

نمونه برداری از بتن تازه

رمز: www.memari98.com

منبع : وب سایت معماری ایران مرجع ارائه مقالات آموزش معماریمعماری و عمران