دانلود رایگان نقشه مسجد شبستر

در این بخش از ارائه نقشه ها برای دانشجویان عزیز رشته معماری به ارائه پلان یکی از معروف ترین مساجد با معماری خاص با عنوان پلان مسجد جامع شبستر می پردازیم , در وب سایت تخصصی معماری 98 همواره هدفمان این بوده است تا با ارائه موارد مفید و مورد نیاز عزیزان نیاز های آنها را تا حدی برطرف نماییم از این رو در این مقاله نیز به ارائه یکی از نقشه های کاربردی و مورد نیاز این عزیزان می پردازیم که همواره در دسته بندی هایی همچون نقشه مسجد و کلیسا به ارائه نقشه های زیبایی از این مجموعه پرداخته ایم و در این مقاله نیز یکی دیگر از زیبا ترین پلان مساجد را ارائه خاوهیم داد .

دانلود رایگان نقشه مسجد شبستر

قبل از اینکه به ارائه دانلود رایگان نقشه مسجد شبستر بپردازیم به ارائه مطالبی در این رابطه می پردازیم , مسجد جامع شبستر یکی از مساجد معروف می باشد که دارای معماری و طراحی زیبایی می باشد که از این نظر همواره مورد توجه معماران بوده است و زیبایی های معماری در آن پیدا میشود که با خلاقیت فراوان از عناصر معماری ایرانی و معماری اسلامی بهره گرفته شده است . این مسجد که معماری آنرا به دوران ایلخانیان نسبت میدهند در شهر شبستر امروزی وجود دارد و در طی دوران های مختلفی مورد مرمت قرار گرفته است و مرمت مسجد جامع شبستر موجب شده تا تخریب زیادی از آنصورت نگیرد .

دانلود رایگان نقشه مسجد شبستر

دانلود رایگان نقشه مسجد شبستر

بنای مسجد شبستر به گونه ای است که دارای شبستانی ستون دار است که پوشش آن از 42 گنبد ضربی تشکیل شده است که بر روی 30 پایه عریض قرار گرفته اند . این مسجد یکی از زیبا ترین بنا های ساخته شده در دوران ایلخانیان است که معماری ویژه و بخصوصی دارد که به سبب معماری و طراحی مورد توجه است . پلان مسجد شبستر یکی از مواردی است که همراه با مطالعات مسجد جامع شبستر مورد توجه است از این رو در این مقاله به ارائه پلان کامل مسجد جامع شبستر پرداختیم تا این مورد در اختیار عزیران باشد . در ادامه میتوانید به دانلود پلان مسجد جامع شبستر ( دانلود نقشه مسجد جامع شبستر ) بپردازید . در رابطه با پلان مسجد و کلیسا میتوایند به مطالب زیر نیز مراجعه کنید :

نمونه پلان ها :

دانلود رایگان نقشه مسجد شبستر

دانلود رایگان نقشه مسجد شبستر

رمز : www.memari98.com

منبع : وب سایت معماری ایران مرجع ارائه نقشه ها