معماری چین china architecture

با سلام خدمت تمامی معماران و علاقمندان به این رشته , در این بخش از مطالب مربوط به اموزش معماری در وب سایت تخصصی معماری ۹۸  می خواهیم به ارائه یکی از سبک های معماری که مربوط به قسمت پرجمعیت جهان یعنی کشور چین می شود و آشنایی داشجویان معماری با این زمینه عاری از فایده نیست  بپردازیم . قبل از اینکه به معماری چین بپردازیم بهتر است ابتدا از معماری و چگونگی پیدایش آن مختصری سخن بگوییم .

معماری چین  china architecture

پیدایش معماري بوسیله انسان به روشنی مشخص نیست . انسان که زندگی را از غار آغاز کرد و براثر چه عواملی به فکر ایجاد سرپناه براي خویش نائل گردید سوالی است برای بشریت , از غاري که زندگی می کرد الهام گرفت یا از درختی که سایه بانی مناسب در فصل گرما بود ؟ به هر حال انسان پیش از تاریخ به هر نحوي که بود موفق به ایجاد آثار معماري گردید که نمونه هایی از آن موجود است . هرچند که شاید آثار به جاي مانده اولیه به اعتقاد برخی اثر معمارانه نباشد ولی به نظر می رسد که با توجه به شرایط زمانی باید آن را اثري معمارانه محسوب نمود و از اهمیت خاصی هم برخوردار بوده است . در هر صورت پیدایش و ایجاد معماري ، تحولی شگرف در زندگی بشر بوجود آورد .

ایجاد یک اثر معماري و تغییر وتحولاتی که طی قرنها بوجود آمده است نیاز به بحثی مفصل دارد . آثار معماري تحت شرایط مختلفی شکل گرفته و تحت شرایط خاص دیگري تغییر و تحول یافته اند . آثار معماري شاخص باز مانده از تمدن هاي گذشته نیز هر یک تابع شرایط ویژه اي پدید آمده اند ، مانند : شرایط اقلیمی ، تاریخی ، سیاسی ، اجتماعی ، مذهبی و اقتصادي و به فراخوري که آن آثر معماري داشته نقش ویژه اي هم در اثر گذاری بر جامعه و زندگی مردمان وقت خود داشته است .

حال میخواهیم به معماری کشور چین پرداخته و با سبک پیدایش و شکل گیری معماری چین آشنا شویم که شما میتوانید به وسیله دانلود پاورپوینت معماری چین در ادامه مطلب که شامل برخی اثار معماری چین ازجمله پاگودا ها ،معماری معابد بودایی چین ، دیوار بزرگ چین و … هست با ما همراه باشید و به اطلاعات مفیدی در این زمینه دست پیدا کنید .

معماری چین  china architecture

معماری چین china architecture

رمز : www.memari98.com

منبع : وب سایت معماری ایران مرجع ارائه مقالات معماری جهان – پروژه

2 پاسخ به “معماری چین china architecture”