سینما و تئاتر را میتوان از بزرگترین تحولات در زندگی آدمی تلقی نمود که تاثیرات مختلف و متنوعی بر ابعاد زندگی آدمی داشته اند و اکنون نیز در ابعاد مختلفی این تاثیرات را میتوان در زندگی افراد مشاهده نمود که بیشترین این اثر را میتوان در بخش زندگی فرهنگی و اجتماعی افراد و جوامع دانست بنابراین این فضا ها از اهیمت زیادی برخوردار هستند که بنا به همین اهمیت در این مقاله از وب سایت تخصصی معماری ۹۸ به ارائه مطالعاتی در این زمینه با عنوان مطالعات خانه سینما و پردیس سینمایی می پردازیم تا این مطالعات که بصورت word در ۱۵۰ صفحه تنظیم شده است را خدمت کاربران عزیز ارائه دهیم و بتوانند از این مطالعات نهایت استفاده را ببرند .
پایان نامه خانه سینما
سینما ها از جمله مهم ترین مکان ها و فضا هایی می باشند که میزبان اقشار مختلف جامعه در سنین مختلف می باشند و بخش بزرگی از زندگی امروزه افراد یک جامعه را تشکیل داده است به طوری که مراجعه به سینما ها یکی از عادات روزمره افراد می باشد که گاها مراجعه به این مکان بصورت خانوادگی صورت میگیرد و این خود نشانه ای از این می باشد که اهمیت سینما در زندگی افراد بسیار زیاد می باشد و علاوه بر این اهمیت نیز از جنبه های مختلف همچون معماری و طراحی نیز مورد اهمیت می باشد که در همین راستا در این مقاله به ارائه پایان نامه پردیس سینمایی می پردازیم که در ادامه میتوانید به مشاهده سر فصل های مربوطه بپردازید .
سر فصل های رساله
چکیده ۱
شعری از حسین پناهی. ۲
مقدمه ۳
فصل اول. ۸
مبانی نظری. ۸
۱ـ ۱ ـ فرهنگ نمایش و نقش آن در ایران ۸
۲ـ ۱ ـ شناخت سینما ۱۰
سینما چیست ؟ ۱۰
۳ ـ ۱ ـ تاریخچه سینمای جهان. ۱۴
۱ ـ۳ ـ ۱ ـ اختراع سینما ۱۴
۲ ـ ۳ ـ ۱ ـ تاریخ سینمای ایران ۲۲
۳ ـ ۳ ـ ۱ـ سینمای حال حاضر ایران ۲۵
فصل دوم ۲۸
رهیافتی نظری بر عناصرسازنده فیلم و معماری. ۲۸
۱ ـ ۲ ـ معماری و سینما ۲۸
۱ـ ۱ ـ ۲ ـ معماری در سینما . ۳۱
۲ـ ۱ ـ ۲ ـ معماری رسا نه ای « Media Architecture » ۳۴
۲ ـ ۲ ـ سینما و حرکت ۴۰
۱ ـ ۲ ـ ۲ ـ معماری تحرک وسکون ۴۲
۳ ـ ۲ ـ سینما و زمان ۴۳
۴ـ۲ ـ فضا و زمان ۴۴
۱ ـ ۴ ـ ۲ ـ فضا در معماری و سینمای امروزی. ۴۷
۵ ـ ۲ ـ معماری سینما ۴۸
۵ ـ ۲ ـ لوکوربوزیه و فیلم ۵۱
فصل سوم ۵۳
استانداردها و برنامه فیزیکی. ۵۳
ضوابط ساخت مجموعه های سینمایی. ۵۳
۱ ـ ۳ ـ ملزومات سینما در استاندادرهای آمریکایی. ۵۳
۱ ـ ۱ ـ ۳ ـ موقعیت سایت. ۵۴
۲ ـ ۱ ـ ۳ ـ مشخصات سالن سینما ۵۴
۱ ـ ۲ ـ ۱ ـ ۳ ـ ظرفیت سالن. ۵۴
۲ ـ ۲ ـ ۱ ـ ۳ ـ شکل و اندازه تصویر پردازش شده ۵۵
۳ ـ ۲ ـ ۱ ـ ۳ ـ پرده ها و تصویرپردازی. ۵۷
۴ـ ۲ ـ ۱ ـ ۳ ـ لنزهای پردازش.. ۵۹
۵ ـ ۲ ـ ۱ ـ ۳ ـ پوشش تصویر ۵۹
۶ ـ ۲ ـ ۱ ـ ۳ ـ شیب کف و صندلی ها ۶۰
۷ ـ ۲ ـ ۱ ـ ۳ ـ شیب کف سالن نمایش تصویر ۶۰
۸ ـ ۲ ـ ۱ ـ ۳ ـ فاصله گذاری ردیف ها و راهروها ۶۱
۹ ـ ۲ ـ ۱ ـ ۳ ـ پرده ۶۱
۱۰ ـ ۲ ـ ۱ ـ ۳ ـ روشنائی سالن. ۶۲
۱۱ ـ ۲ ـ ۱ ـ ۳ ـ گیشه بلیت. ۶۳
۱۲ ـ ۲ ـ ۱ ـ ۳ ـ سالن های استراحت و سیرویس ها ۶۴
۱۳ ـ ۲ ـ ۱ ـ ۳ ـ اتاق پردازش ( پروژکسیون ) ـ آپارت خانه ۶۴
۲ ـ ۳ ـ برنامه ریزی ، طرح و احداث سینماهای به صرفه در ایران ۶۵
۱ ـ ۲ ـ ۳ ـ کلیات. ۶۵
۱ ـ ۱ ـ ۲ ـ ۳ ـ انواع سالن (از لحاظ عملکردی ) ۶۵
سالن سینما ـ تئاتر ۶۵
سالن چند منظوره ۶۶
۲ ـ ۲ ـ ۳ ـ مشخصات سالن. ۶۶
۱ ـ ۲ ـ ۲ ـ ۳ ـ مشخصات راهروها ۶۶
۲ ـ ۲ ـ ۳ ـ ۳ ـ نحوه انتظام صندلی ها در سالن. ۷۰
۳ ـ ۲ ـ ۳ ـ ۳ ـ ورودی ها و خروجی های سالن ها ۷۳
۴ ـ ۲ ـ ۳ ـ ۳ ـ پرده نمایش فیلم ۷۸
۵ ـ ۲ ـ ۳ ـ ۳ ـ صحنه ۷۹
۶ ـ ۲ ـ ۳ ـ ۳ ـ ضوابط دید در سالن. ۸۰
۷ ـ ۲ ـ ۳ ـ ۳ ـ ضوابط شنوائی در سالن ها ۸۲
۸ ـ ۲ ـ ۳ ـ ۳ ـ آکوستیک تالار و صحنه ۸۳
۹ ـ ۲ ـ ۳ ـ ۳ ـ شیب ها و حجم سالن. ۸۴
۱۰ ـ ۲ ـ ۳ ـ ۳ ـ قاعده کلی. ۸۶
۱۱ ـ ۲ ـ ۳ ـ ۳ ـ مواد آبسوربر ( جاذب صوت ) ۸۷
۱۲ ـ ۲ ـ ۳ ـ ۳ ـ انواع مواد آبسوربر ۸۸
۱۳ ـ ۲ ـ ۳ ـ ۳ ـ جذب صدا بوسیله حاضرین در سینما ۹۱
۱۴ ـ ۲ ـ ۳ ـ ۳ ـ قاعده کلی برای آکوستیک سالن. ۹۱
۳ ـ ۳ ـ ۳ ـ اتاق جانبی سالن ها ۹۲
۱ ـ ۳ ـ ۳ ـ ۳ ـ آپارات خانه ۹۲
۴ ـ ۳ ـ ۳ ـ هال انتظار ۹۶
۵ ـ ۳ ـ ۳ ـ ورودی سینما ۱۰۰
۶ ـ ۳ ـ ۳ ـ گیشه بلیت فروشی. ۱۰۱
۷ ـ ۳ ـ ۳ ـ سرویسهای بهداشتی. ۱۰۲
۸ ـ ۳ ـ ۳ ـ فضاهای اداری. ۱۰۴
۹ ـ ۳ ـ ۳ ـ انبار و تاسیسات. ۱۰۴
۱۰ ـ ۳ ـ ۳ ـ بوفه و رستوران. ۱۰۵
۴ ـ ۳ ـ نتایج حاصل از مطالعات ضوابط طراحی. ۱۰۶
۱ ـ ۴ ـ ۳ ـ خانه فیلم و سینما ۱۰۶
۱ ـ ۱ـ ۴ ـ ۳ ـ سالن نمایش اصلی. ۱۰۸
۲ ـ ۱ـ ۴ ـ ۳ ـ سالن های نمایش فرعی. ۱۱۱
۲ ـ ۴ ـ ۳ ـ بخش جنبی خانه فیلم و سینما ( قسمت امور اداری ) ۱۱۳
۳ ـ ۴ ـ ۳ ـ فضاهای ورودی. ۱۱۴
۴ ـ ۴ ـ۳ ـ قسمت ویژه ( حراست ) ۱۱۷
۵ ـ ۴ ـ ۳ ـ قسمت پذیرایی و رستوران. ۱۱۸
۶ ـ ۴ ـ ۳ ـ آشپزخانه مجموعه ۱۲۰
۱ ـ ۶ ـ ۴ ـ ۳ ـ انبار موا غذایی. ۱۲۱
۲ ـ ۶ ـ ۴ ـ ۳ ـ بارانداز آشپزخانه ۱۲۱
۷ ـ ۴ ـ ۳ ـ قسمتهای تشکیل دهنده بخش پذیرایی و سطح زیر بنای آنها ۱۲۳
۸ ـ ۴ ـ ۳ ـ فهرست قسمتهای مختلف بخش جنبی خانه سینما و سطح زیر بنای آنها ۱۲۴
۹ ـ ۴ ـ ۳ ـ فهرست بخش های تشکیل دهنده خانه سینما و سطح زیر بنای آنها ۱۲۴
۱۰ ـ ۴ ـ ۳ ـ تاسیسات مرکزی. ۱۲۵
۱۱ ـ ۴ ـ ۳ ـ پارکینگ ها ۱۲۶
فصل چهارم ۱۲۷
بررسی نمونه های مشابه ۱۲۷
۱ ـ ۴ ـ مجموعه سینماهای UFA ، درسدن. ۱۲۷
۲ ـ ۴ ـ مجتمع سینمایی آزادی ، تهران(فرشید موسوی و آلخاندروزائرپلو) ۱۳۵
۳ ـ ۴ ـ مجتمع سینمایی آزادی ، (کاری از بابک شکوفی) ۱۳۷
فهرست منابع ۱۴۰
رساله معماری خانه سینما ارائه شده در این مقاله مطالعات کاملی در این زمینه می باشد که ارائه شده , این محصول که بصورت word در ۱۵۰ صفحه تنظیم شده است را میتوانید از فروشگاه معماری وب سایت تخصصی معماری ۹۸ تهیه نمایید .