با سلام خدمت تمامی کاربران وب سایت تخصصی معماری ۹۸ , نقاشی ایرانی تا مدتها محدود به مصور ساختن کتابهای طبی و گیاهان دارویی بود . در این جا اگر بدن مریض نمایش داده می شود ، بدون رعایت آناتومی و پرسپکتیو است و مسأله نمایش موضوع است حال به هر صورتی که باشد . مینیاتور در انواع و سبک های مختلف در حال توسعه می باشد و طراحی مراکز مینیاتور نیز در توسعه و نمایش این مورد تاثیر گذار است که در همین رابطه در این مقاله از وب سایت تخصصی معماری ۹۸ به ارائه رساله مرکز مینیاتور می پردازیم تا در این رابطه به ارائه فایلی word تنظیم شده در ۱۸۳ صفحه بپردازیم و کاربران عزیز بتوانند در صورت نیاز این مطالعات کامل و جامع را تهیه نمایند .
مطالعات طراحی مرکز مینیاتور
مرکز مینیاتور به عنوان یکی از مکان های فرهنگی شناخته شده می باشد که بنا به نوع کاربری و موقعیتی که دارد همچون سایر مکان های فرهنگی مورد توجه می باشد و مورد بازدید خیل زیادی از افراد جامعه و هنرمندان می باشد بنابراین در ساخت این مکان فرهنگی باید علاوه بر اینکه طرح و ایده جالب و جذابی بکار برد تمامی اصول و معیار های طراحی را رعایت نمود تا مکانی با فضا های مناسب و متناسب بوجود آید و مناسب برای این نوع کاربران باشد و دسترسی مناسب و سیرکلاسیون مناسبی داشته باشد که در پایان نامه معماری مرکز مینیاتور تمامی این موارد ذکر شده است که در ادامه میتوانید به مشاهده سر فصل های مربوطه بپردازید .
سر فصل های رساله
فهرست مطالب.. ۱
فصل اول : مینیاتور
۱-۱-هنر نقاشی.. ۵
۱-۲-مکتب های مینیاتور. ۶
۱-۲-۱-مکتب بغداد ( عباسی). ۶
۱-۲-۲-مکتب سلجوقی.. ۷
۱-۲-۳-مکتب تبریز (مغول). ۷
۱-۲-۴-جلایریان. ۸
۱-۲-۵-مکتب شیراز. ۹
۱-۲-۶-مکتب هرات.. ۹
۱-۲-۷-مکتب بخارا ۱۰
۱-۲-۸-مکتب تبریز ( صفویه). ۱۰
۱-۳-واژه شناسی: ۱۳
۱-۴-سبک و مکتب نقاشی دوره صفویه ۱۵
۱-۵-مکتب نقاشی قاجار. ۱۶
مینیاتور؛ هنر کوچک.. ۲۵
۱-۶-مینیاتوریست.. ۲۷
۱-۷-ساختوساز مینیاتور. ۲۷
منابع ۲۸
فصل دوم : فرهنگسرا
۲-۱-تعریف فرهنگ… ۲۹
۲-۲-فرهنگ سخت افزاری و فرهنگ نرم افزاری.. ۲۹
۲-۳-کارکردهای فرهنگ… ۳۰
۲-۴-خاستگاه فرهنگ… ۳۱
۲-۵-ویژگی های فرهنگ… ۳۲
عوامل بازدارنده فرهنگی ایثار و از خودگذشتگی.. ۳۷
۲-۶-خط مشی و سیاست های اجرایی تحول فرهنگی.. ۳۷
۲-۷-تاریخچه فضاهای فرهنگی در جهان: ۳۹
۲-۸-در باب فرهنگ ایرانی.. ۴۲
۲-۹-افتخارات و امتیازات فرهنگی.. ۴۲
۲-۱۰-نقاط ضعف فرهنگ ایرانی.. ۴۳
۲-۱۱-عناصر اصلی فرهنگ ایرانی.. ۴۴
۲-۱۲-زبان پارسی (دری و تاجیک). ۴۴
۲-۱۳-زبان و فرهنگ آذربایجانی.. ۴۵
۲-۱۴-زبان و فرهنگ کردی.. ۴۶
۲-۱۵-دین زرتشتی.. ۴۶
۲-۱۶-هنر ایرانی.. ۴۷
۲-۱۷-نیاز سنجی طرح. ۴۸
۲-۱۷-۱-پرورش کودکان در محیطی فرهنگی و هنری.. ۴۸
۲-۱۷-۲-جذب علاقمندان و هنرجویان و پرورش استعداد آنها ۴۸
۲-۱۷-۳-جذب هنرمندان و دانشجویان هنر. ۴۸
۲-۱۷-۴-جذب اساتید و هنرمندان با تجربه. ۴۸
۲-۱۷-۵-پیدا کردن استعدادهای پنهان. ۴۸
۲-۱۷-۶-ایجاد اوقات فرهنگی و فراغتی برای بزرگسالان. ۴۹
فصل سوم : مبانی نظری
۳-۱-بررسی مفهوم فضا در معماری.. ۴۹
۳-۱-۱-کیفیت فضا: ۴۹
۳-۱-۲-ویژگیهای فضا ۵۳
۳-۱-۳-معماری بر پایه فضا ۵۶
۳-۱-۴-مفهوم فضا از نظر اندیشمندان. ۵۷
۳-۱-۵-نظر اندیشمندان در مورد فضا ۶۱
۳-۲-رابطه درون و بیرون در معماری.. ۶۳
۳-۳-رنگ در معماری ایران. ۷۰
۳-۴-ایهام وتداعی.. ۷۲
۳-۵-گوناگونی معماری در ایران. ۷۳
۳-۶-حجم در معماری ایران. ۷۵
منابع: ۷۶
فصل چهارم : برنامه فیزیکی
۴-۱-تئاتر. ۷۶
۴-۱-۱-انواع تئاتر از لحاظ شیوه قرارگیری صحنه نسبت به سالن نمایش.. ۷۶
۴-۱-۲-تئاترهایی با صحنه متفاوت از صحنه ایرانی.. ۷۷
۴-۱-۳-انواع فضاها در معماری تئاتر. ۷۷
۴-۲-سالن نمایش.. ۷۷
۴-۲-۱-طراحی تالارها ۷۷
۴-۲-۲-حجم تالار: ۷۸
۴-۲-۳-نور در تالار. ۷۹
۴-۲-۴-صحنه و فضاهای جانبی آن در تئاتر. ۷۹
۴-۳-استانداردها و ضوابط طراحی سینما ۸۳
۴-۳-۱-سالن انتظار سینما ۸۳
۴-۳-۲-ورودی سینما: ۸۳
۴-۳-۳-گیشه بلیطفروشی.. ۸۳
۴-۳-۴-راهروهای سالن نمایش.. ۸۳
۴-۳-۵-صندلی تماشاگران. ۸۴
۴-۳-۶-ورودیها و خروجیهای سالن نمایش سینما ۸۴
۴-۳-۷-سرویسهای بهداشتی سینما ۸۵
۴-۳-۸-اتاق پروژکتور و ملحقات آن. ۸۵
۴-۳-۹-پرده نمایش فیلم. ۸۵
۴-۴-فضاهای فرهنگی و آموزشی.. ۸۷
۴-۴-۱-آتلیه گالریهای آزاد. ۸۷
۴-۴-۲-خانه کودکان. ۸۷
۴-۴-۳-آمفی تأتر. ۸۷
۴-۴-۴-فضاهای جنبی و خدماتی.. ۸۸
۴-۴-۵-بخش غذاخوری: ۸۸
۴-۴-۶-فضاهای عمومی و خدماتی.. ۸۸
۴-۵-حوزه فضاهای خدماتی- رفاهی.. ۸۸
۴-۵-۱-رستوران. ۹۰
۴-۵-۲-حوزه فضاهای اداری.. ۹۰
۴-۵-۳-بخش اداری مربوط به قسمت ورزشی: ۹۱
۴-۵-۴-دفاتر کل. ۹۱
۴-۵-۵-منشی و تایپ بازرگانی.. ۹۱
۴-۵-۶-فضای کار مشترک.. ۹۲
۴-۶-کتابخانه. ۹۳
۴-۶-۱-ابعاد و استاندارد های پیشخوان و برگه دان: ۹۳
۴-۶-۲-استاندارد ابعاد قفسه ها و عمق قفسه ها: ۹۳
۴-۶-۳-طول قفسه ها: ۹۴
۴-۶-۴-ارتفاع قفسه ها: ۹۴
۴-۶-۵-استاندارد میزها: ۹۴
۴-۶-۶-میزهای طولانی: ۹۵
فصل پنجم : طراحی اقلیمی وبررسی پیشینه تاریخی
۵-۱-موقعیت جغرافیایی.. ۹۶
۵-۵-۱- تأثیر طراحی اقلیمی در صرفه جویی انرژی.. ۱۲۲
۵-۵-۲- تجزیه و تحلیل عوامل اقلیمی.. ۱۲۲
۵-۷-تاریخچه و سابقه پیدایش منطقه ۲۲ شهرداری تهران. ۱۳۰
۵-۱۰-شبکه حمل و نقل منطقه ۲۲ شهرداری تهران. ۱۳۸
۵-۱۱-ضرایب تعدیل زیست محیطی و شهرسازی.. ۱۴۴
فصل ششم : نمونه های موردی
۶-۱ پارک قیطریه و فرهنگسرای ملل(امیرکبیر). ۱۴۹
۶-۲ پارک شفق و فرهنگسرای دانشجو(شفق). ۱۵۱
۶-۳ پارک نیاوران و فرهنگسرای نیاوران. ۱۵۲
۶-۴ پارک اندیشه و فرهنگسرای اندیشه. ۱۵۴
منابع: ۱۵۵
فصل هفتم : کانسپت و طراحی
۷-۱-طراحی.. ۱۵۶
۷-۱-۱-کانسپت ها: ۱۵۶
۷-۱-۲- ایده و طرح نهایی.. ۱۵۸
۷-۱-۳- طراحی معماری.. ۱۶۰
۷-۲-ایده ها: ۱۶۲
۷-۳-سناریوهای کانسپچوال ( مفهومی ). ۱۶۴
۷-۴-نظریه کوین روش می گوید. ۱۶۶
۷-۵-نظریه :ادوارد لارابی بارنز می گوید. ۱۶۷
۷-۶-سلسله مراتب کانسپت.. ۱۶۸
۷-۷-انواع پنجگانه کانسپت: ۱۶۹
۷-۷-۱-کانسپت قیاسی (Avalogies) 169
۷-۷-۲-استعارات و تشبیهات (کانسپت های استعاری) (Metaphores and Similes). 172
۷-۷-۳- (کانسپت های جوهری) Essences. 172
۷-۷-۴-پاسخ مستقیم و حل مساله (کانسپت های برنامه ای) Prigrammatic. 175
۷-۷-۵-ایده آل ها (کانسپت های ایده آل گرا). ۱۷۶
۷-۸-کانسپت طرح. ۱۷۷
منابع: ۱۷۷
مطالعات مرکز مینیاتور ارائه شده در این مقاله مطالعات کاملی در این رابطه می باشد که خدمت شما بزرگواران ارائه میشود , این محصول که بصورت word در ۱۸۳ صفحه تنظیم شده است را میتوانید از فروشگاه معماری ایران وب سایت تخصصی معماری ۹۸ تهیه نمایید .