هنر های نمایشی یکی از عوامل مرتبط با معماری هستند بطوریکه میتوان گفت هنر های نمایشی بدن معماری مناسب دیگر امکان وقوع نخواهند داشت از این رو این هنر ها بی ارتباط با معماری نیستند که در همین راستا در این مقاله از وب سایت تخصصی معماری ۹۸ به ارائه رساله ای مرتبط با عنوان رساله مرکز هنر های نمایشی با رویکرد هویت بومی می پردازیم و در مقالات قبلی نیز نمونه هایی همچون مطالعات طراحی مرکز هنر های نمایشی ایران ارائه داده ایم و در این مقاله نیز این فایل word در ۱۵۰صفحه را ارائه میدهیم تا نمونه های مناسبی در اختیار شما عزیزان باشد .
پایان نامه مرکز ترویج و اشاعه هنر های نمایشی با رویکرد هویت بومی
هنر های نمایشی به عنوان بخشی از تاریخچه و هویت یک ملت هستند که در هر بخش و منطقه ای مجموعه ای هنر های مربوط به آیین و قومیت خاصی می باشد و در کشوری همچون ایران بنا به وجود قومیت های مختلف میتوان در هر منطقه ای مجموعه از هنر های بومی و نمایشی را مورد توجه قرار داد که از گذشته تا کنون در میان اقوام وجود داشته اند و امروزه نیز برای بقای این موارد مکان هایی همچون مرکز هنر های نمایشی با رویکرد های مختلف طراحی میشود که در نمونه ارائه شده در این مقاله با عنوان مطالعات طراحی مرکز ترویج و اشاعه هنر های نمایشی با رویکرد هویت بومی هنر های نمایشی منطقه آذربایجان مورد توجه واقع شده است و این مکان برای هنر های نمایشی ای منطقه طراحی شده است و اطلاعات مربوطه ارائه شده است که در ادامه با مشاهده سر فصل های این رساله میتوانید به محتوای این رساله کامل پی ببرید .
سر فصل های رساله
فصل اول : کلیات
۱ -۱ – مقدمه
۲-۱ بیان مسئله
۳-۱ ضرورت و اهمیت پژوهش
۲-۳-۱ اهداف تحقیق به صورت کلی و جزیی
۳-۱ فرضیه های تحقیق
۱-۴-متغیرهای تحقیق
۵-۱ روش تحقیق و پیشینه ی تحقیق
فصل دوم : تعاریف
۲- ۱- هنر چیست؟
۲- ۲- سخنی چند در مورد هنر
۲- ۳- جایگاه هنر ایران و تاثیر و تاثر هنر ایران از هنر دیگر کشورها
۲- ۴- انواع هنر
۲- ۴- ۱- هنرهای زیبا
۲- ۴- ۱- ۱- معماری
۲- ۴- ۱- ۲- سفال گری
۲- ۴- ۱- ۳- هنرهای نمایشی
۲-۴- ۱- ۴- موسیقی
۲- ۵- هنرهای صناعی یا سنتی
فصل سوم : نمایش و فضاهای اجرای نمایش
۳-۱- نمایش
۳-۱-۱- تعریف فرهنگ
۳-۱-۲- تعریف تمدن
۳-۲- رابطه فرهنگ و تمدن
۳-۲-۱- خاستگاه نمایش
۳-۲-۲- تئاتر مدرن و معماری تحول یافته از آن
۳-۳- سیر تحولی نمایش و تالارهای نمایش در ایران
۳-۳-۱- نمایش مذهبی سنتی (تعزیه)
۳-۳-۱- تاریخچه پیدایش تعزیه
۳-۳-۲-تعزیه، کهنترین صحنه گردانى ایران
۳-۳-۳- تاریخ پیدایش تعزیه
۳-۳-۴- انواع تعزیه
۳-۳-۵- تعزیه امروز
فصل چهارم : مبانی نظری
۴-۱- آذریایجان
۴-۱-۱- تاریخ مردم آذربایجان
۴-۱-۱- پیشینه
۴-۱-۱- پیش از اسلام
۴-۱-۱- پس از اسلام
۴-۱-۱- ورود قبایل ترک
۴-۱-۱- حدود آذربایجان در دوران مختلف
۴-۱-۱- معماری آذربایجان
۴-۱-۱- شناخت ویژگی ها و شاخص های معماری عهد ایلخانی
۴-۱-۱- مکتب نخجوان
۴-۱-۱- مکتب تبریز
۴-۱-۱- ویژگی های سبک معماری آذربایجان
۴-۱-۱- نتیجه گیری
۴-۱-۱- هنرهای مردمی آذربایجان
۴-۱-۱- هنر نمایش
۴-۱-۱- تاریخچه ی هنر نمایش در آذربایجان
۴-۱-۱- انواع نمایش در آذربایجان
۴-۱-۱- نمایش های آیینی و فولکلوریک
۴-۱-۱- تعزیه
۴-۱-۱- نمایش به شکل جدید
۴-۱-۱- نتیجه گیری
فصل پنجم : بررسی نمونه های موردی
۵- ۱- نمونه های موردی مرکز هنرهای نمایشی
۵- ۲- مرکز هنرهای نمایشی اسلو
۵- ۱- مرکز هنرهای نمایشی parco della musica
۵- ۲- مرکز هنرهای نمایشی لوگزانبورگ
۵- ۳- مرکز هنرهای نمایشی و آمفی تئاتر کداک
۵- ۴- کنسرت هال و مرکز هنرهای نمایشی DR (DR cacert Hall)
۵- ۴- ۲- ساختمان هنرهای نمایشی وایلی (Dee and Charles wyly Theater)
۵- ۴- ۲- انواع مختلف مرکز هنرهای نمایشی
۵- ۴- ۲- مراکز فرهنگی بزرگ
۵- ۴- ۲- Boston City Hall
۵- ۴- ۲- Bouches – du – Rhone Town Hall (Marseilles)
۵- ۴- ۲- Andre Malraux Cultural Center (تئاتر مدور)
۵- ۴- ۲- Town Theatre (Jyvaskyla , Finland)
۵- ۴- ۲- Onjuku Town Hall
۵- ۴- ۲- مرکز هنرهای نمایشی های بزرگ هنرهای ملی
فصل ششم : شناخت بستر و موقعیت طرح
۶- ۱- مقدمه
۶- ۳- پیشینه تاریخی و آثار باستانی
۶- ۴- مطالعات اقلیمی
۶- ۴- آب و هوا و اقلیم
۶- ۴- حرارت
۶- ۴- بارش
۶- ۴- وزش باد
۶- ۴- فشار هوا
۶- ۴- تابش نور خورشید
۶- ۴- وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان و شهرستان
۶- ۵- صادرات غیر نفتی، وضع کشاورزی، تولیدات منطقه
۶- ۶- ابنیه ی تاریخی شهر تبریز
۶- ۶- ارک علیشاه
۶- ۶- حمام نوبر
۶- ۶- مسجد کبود ( پاورپوینت تحلیل مسجد کبود تبریز )
۶- ۶- ساختمان شهرداری
۶- ۶- بازار
۶- ۶- خانه حیدرزاده ( پاورپوینت مرمت خانه حیدر زاده )
۶- ۶- محله های تبریز
۶- ۶- خانه مشروطه (محله راسته کوچه)
۶- ۷- جبه خانه (محله چارمنار)
۶- ۸- نصف راه (محله کوچه باغ _ خطیب)
۶- ۹- داش قاپلی باغ (محله یکه توکانلار)
۶- ۱۰- محله لاله (روستای لاله)
۶- ۱۱- موقعیت کتابخانه ها
۶- ۱۲- معماری و بناها در اقلیم سرد و کوهستانی
۶- ۱۲- فرم بنا
۶- ۱۳- ساختمان های درون گرا با حیاط مرکزی
۶- ۱۴- استفاده از ایوان و حیاط کوچک در بنا
۶- ۱۵- پلان ، فرم بنا و نحوه قرار گیری آن
۶- ۱۵- اتاق های کوچک با ارتفاع کم
۶- ۱۵- بازشوهای کوچک
۶- ۱۵- دیوارهای نسبتا قطور
۶- ۱۵- بام های مسطح
۶- ۱۵- نوع مصالح
۶- ۱۵- کالبد شهری و روستایی
۶- ۱۵- آب و هوا
۶- ۱۵- پوشش گیاهی
۶- ۱۵- گسل تبریز
۶- ۱۵- آشنایی
۶- ۱۵- مشخصات گسل تبریز
۶- ۱۵- سن گسل تبریز
۶- ۱۵- فعالیت لرزه ای گسل تبریز
فصل هفتم : استانداردها و برنامه ریزی فیزیکی
۷- ۱- استانداردها و برنامه ریزی فیزیکی
۷- ۲- ورودی
۷- ۲- ۱- سالن انتظار (سرسرا)
۷- ۲- ۲- کافی شاپ
۷- ۲- ۲- ۱- سالن اجرا
۷- ۲- ۲- ۲- قسمت تماشاگران
۷- ۲- ۳- فضاهای خدماتی پشت سن
۷- ۳- اتاق نور و صدا
۷- ۴- اتاق کارگردان
۷- ۴- اتاق گروه موسیقی
۷- ۵- اتاق استراحت گروه
۷- ۶- اتاق مطالعه
۷- ۷- اتاق مصاحبه
۷- ۸- دیواره آتش
۷- ۸- ۱- قسمت اداری سالن
۷- ۸- ۱- اتاق رییس
۷- ۸- ۲- بخش حسابداری
۷- ۸- ۳- اتاق آرشیو
۷- ۹- بخش خدماتی
۷- ۹- موتورخانه
۷- ۹- انبار مرکزی
۷- ۹- پارکینگ
۷- ۹- ۱- آمفی تئاتر
۷- ۹- ۱- ۱- کتابخانه
۷- ۹- ۲- فضای اداری
۷- ۱۰- فضای آموزشی
۷- ۱۱- انبار
۷- ۱۲- پارکینگ
۷- ۱۲- ۱- تاسیسات
۷- ۱۲- ۲- برنامه عملکردی و فیزیکی
۷- ۱۲- ۲- عرصه بندی کل مجموعه
۷- ۱۲- ۳- هنرهای نمایشی (سالن چند منظوره)
۷- ۱۲- ۳- ۱- کتابخانه
۷- ۱۲- ۳- ۲- تنوع و وسعت مجموعه کتب و منابع
۷- ۱۲- ۳- ۲- واحدهای عملکردی کتابخانه
۷- ۱۲- ۳- ۲- مرکز خدمات اداری- فنی و پشتیبانی
۷- ۱۴- ۳- ساختار و اصول فیزیکی
۷- ۱۴- ۳- ضوابط گنجایشی سالن های مرکز هنرهای نمایشی
۷- ۱۴- ۳- اندازه تئاتر
۷- ۱۴- ۳- تنوع اجراها
۷- ۱۴- ۳- استانداردهای طراحی آمفی تئاتر در مرکز هنرهای نمایشی
۷- ۱۴- ۳- آکوستیک
۷- ۱۴- ۳- آکوستیک و الکتروآکوستیک در طراحی مرکز هنرهای نمایشی
۷- ۱۴- ۳- تاسیسات صوتی در طراحی مرکز هنرهای نمایشی
۷- ۱۴- ۳- طراحی تالارها مرکز هنرهای نمایشی
۷- ۱۴- ۳- حجم مرکز هنرهای نمایشی
۷- ۱۴- ۳- فرم مرکز هنرهای نمایشی
۷- ۱۴- ۳- فرم سقف مرکزهنرهای نمایشی
۷- ۱۴- ۳- پخشائی مرکز هنرهای نمایشی
۷- ۱۴- ۳- سه نوع سطح ناهموار در عمل بکار برده می شوند:
۷- ۱۴- ۳- مدت واخنش
۷- ۱۴- ۳- آکوستیک در تالار کنفرانس
۷- ۱۴- ۳- آکوستیک در مرکز هنرهای نمایشی
۷- ۱۴- ۳- سینما و شباهت آن به مرکز هنرهای نمایشی
۷- ۱۴- ۳- سینمای اوسترموندیگن (برن)
۷- ۱۴- ۳- استودیوهای رادیو، تلویزیون و ضبط صدا
۷- ۱۴- ۳- روشنایی و نورپردازی مرکز هنرهای نمایشی
۷- ۱۴- ۳- ضوابط ایمنی و حفاظتی مرکز هنرهای نمایشی
۷- ۱۴- ۳- سیستم حرارتی و برودتی مرکز هنرهای نمایشی
۷- ۱۴- ۳- طراحی آمفی تئاتر در مرکز هنرهای نمایشی
۷- ۱۴- ۳- جایگاه تماشاگران و تنظیم زوایای دید
۷- ۱۴- ۳- جدول معرفی جزئیات طراحی ردیف صندلی ها
۷- ۱۴- ۳- ایده
فصل هشتم : عوامل مهم طراحی و عناصر تشکیل دهنده طرح و سایت مرکز هنرهای نمایشی
۸- ۱- سایت شناسی
۸- ۱- نقش فضاهای پر وخالی
۸- ۱- اختلاف سطوح (شیب سایت) در مرکز هنرهای نمایشی
۸- ۱- ارتباطات در سایت در مرکز هنرهای نمایشی
۸- ۱- پوشش گیاهی سایت (استفاده از گیاهان)
۸- ۱- بافت سایت
۸- ۱- معرفی عناصر تشکیل دهنده طرح و سایت
۸- ۱-فضای گردهمایی (سالن اصلی)
۸- ۱- سالن اجتماعات و تعریف فعالیت آن
۸- ۱- مقررات و آیین نامه ها
۸- ۱- برنامه ریزی کلی
۸- ۱- ضوابط و آیین نامه ها
۸- ۱- استاندارد ورودی ها – خروجی ها
۸- ۱- شیب استاندارد
۸- ۱- استانداردهای صندلی ها
۸- ۱- ابعاد کمینه برای صندلی ها
۸- ۱- جایگاه نشستن
۸- ۱- فضای نمایشگاهی
۸- ۱- ضرورت وجود نمایشگاه در مرکز هنرهای نمایشی
۸- ۱- رویکرد اصلی مرکز هنرهای نمایشی
۸- ۱- ضوابط طراحی مرکز هنرهای نمایشی
۸- ۱- فضاهای خدمات رسانه ای مرکز هنرهای نمایشی
۸- ۱- ظرفیت کتابی کتابخانه و ظرفیت نفری آن در مرکز هنرهای نمایشی
۸- ۱- فضاهای اداری در مرکز هنرهای نمایشی
۸- ۱- فضاهای خدماتی در مرکز هنرهای نمایشی
۸- ۱- فضاهای ارتباطی در مرکز هنرهای نمایشی
۸- ۱- فضاهای واسط تعاملی
۸- ۱- پارکینگ ها در مرکز هنرهای نمایشی
منابع و مآخذ
مطالعات مرکز ترویج و اشاعه هنر های نمایشی با رویکرد هویت بومی ارائه شده در این مقاله نمونه فایل کاملی در رابطه با این موضوع می باشد که خدمتتان ارائه گردید , این محصول که بصورت word در ۱۵۰ صفحه تنظیم شده است را میتوانید از فروشگاه معماری وب سایت تخصصی تهیه نمایید که در ادامه با کلیک بر روی خرید و دانلود آنی پس از طی مراحل خرید میتوانید به این فایل کامل دسترسی داشته باشید .