ساز های ایرانی و نوا ها و زمینه های آواز خوانی ایرانی بسیار گسترده است و در زمینه آوا و شعر زمینه های مختلف و متنوعی وجود دارد که افراد میتوانند با توجه به علایق خود به فعالیت در رشته ها و زمینه های مختلف بپردازند اما نکته قابل توجه این است که باید مکانی مرجع برای انجام این فعالیت ها و گردهمایی این افراد وجود داشته باشد که از جمله این مکان ها میتوان به خانه های آواز اشاره نمود که با توجه به اهمیت این موضوع ما به ارائه مطالعات خانه آواز ایرانی بصورت فایل word تنظیم شده در ۱۲۰ صفحه می پردازیم .
پایان نامه خانه آواز ایرانی
معماری بیشتر و بهتر از هر هنر دیگر با زندگی انسان مرتبط می باشد زیرا این معماری و طراحی مکان هاست که به آنها روح اطلاق میکند و بدون طراحی مناسب و متناسب با فضا ها نمیتوان مکان هایی مورد نظر بوجود آورد برای مثال برای مکان هایی که با موسیقی و موزیک ارتباط دارند باید طراحی بخصوصی در نظر گرفت تا فضا های در نظر گرفته شده برای این مکان متناسب با این نوع کاربری باشند در غیر این صورت نوعی تضاد در نوع کاربری و نوع طرح مورد انتظار و کاربری مکان بوجود می آید بنابراین در ساخت این مکان ها باید علاوه بر رعایت تمامی استاندارد ها و معیار های طراحی باید طراحی ویژه ای برای ان در نظر گرفت .
سر فصل های رساله
مقدمه…………………………………………………. ۱
موضوع تحقیق…………………………………………………..۲
روش تحقیق………………………………………………………۲
اهداف……………………………………………………۳
فصل اول: مفاهیم واصول اولیه پروژه ……………………… ۴
شناخت موضوع فرهنگ……………………………………………………………………۵
۱-۲-ریشه واژه فرهنگ……………………………………………….. ۵
۱-۳-کاربرد واژه فرهنگ………………………………………………………. ۶
۱-۴-تعاریف مفهومی فرهنگ ……………………………………………………..۶
-۴-۱-تعاریف جنبه تشریحی ………………………….۶
۱-۴-۲-تعاریف جنبه تاریخی………………………………………………… ۶
۱-۵- فرهنگ، در زبان های اروپایی ……………………………۷
۱-۶- فرهنگ در زبان عربی…………………………………….۷
مفهوم هنر……………………………………………………۹
تعریف هنر …………………………………………………………۱۰
هنر و تنوع در تعاریف آن…………………………………………… ۱۱
هنر و دین……………………………………………….. ۱۱
پیدایش هنر………………………………………………….۱۲
طبقه بندی هنرها…………………………………………..۱۳
ریشه های هنرهای مختلف …………………………۱۴
تشکل هنرهای مختلف ………………………………………….۱۴
نتیجه گیری…………………………………………………….۱۶
موسیقی………………………………………………………….۱۷
موسیقی چیست……………………………………………………….۲۰
صوت…………………………………………………………… ۲۰
نت چیست………………………………………………………….۲۰
ارکان موسیقی……………………………………………………………۲۱
۱-ضرب یا ریتم ………………………………………………………………۲۱
۲ـ ملودی یا لح۲۱…………………………………………..
۳ـ هارونی یا هماهنگی ………………………………………….۲۱
فرم موسیقی…………………………………………….. ۲۳
عوامل اجرایی موسیقی……………………………………………. ۲۳
الف) صدای انسانی…………………………………………۲۳
ب) سازها ……………………………………………………………..۲۴
فرم های اجرای موسیقی ………………………………………………..۲۴
الف) موسیقی آوازی ……………………………………………………..۲۵
۱ـ موسیقی مذهبی و موسیقی آئینی……………………………………… ۲۶
۲-تصنیف………………………………………………………. ۲۶
۳ـاپرا……………………………………………………………….. ۲۶
ب)موسیقی سازی…………………………………. ۲۷
۱ـ سمفونی………………………………………………۲۷
۲ـ سو ییت……………………………………………..۲۷
۳ـ کنسرتو………………………………………………۲۷
ج) موسیقی الکترونیک …………………………………….۲۷
۱ـ موسیقی کنسرت…………………………………………….۲۷
۲ـ موسیقی الکترو نیک…………………………………۲۸
۳ـ موسیقی برای تایپ……………………………………..۲۸
۴ـ موسیقی الکترو آکستیک………………………………….۲۸
۵ـ موسیقی تجربی…………………………………..۲۸
۶ـ موسیقی آکو سماتیک……………………………..۲۸
۷ـ موسیقی مختلط…………………………………………………۲۸
نتیجه گیری ………………………………………………۲۹
ریشه های مو سیقی بین المللی………………………………………….۳۰
فصول مشترک معماری و موسیقی …………………………………….۳۱
۱- اشتراکات و پیوندهای موسیقی و معماری……………………………..۳۱
جدول همسانی و پیوندهای موسیقی و معماری…………………………….۳۳
۲- آکوستیک و موسیقی ………………………………..۳۴
الف) صفات مثبت آکوستیکی…………………………………………..۳۴
۱- پری صوت…………………………………………………۳۴
۲- وضوح……………………………………….. ۳۴
۳- صمیمیمت………………………………………. ۳۶
۴- زنده بودن…………………………………. ۳۶
۵- گرمی………………………………… ۳۷
۶- بلندی صدای مستقیم……………………………… ۳۷
۷- بلندی صدای واخنا (پس آوا) …………………………………………۳۸
۸- درخشندگی…………………………………………………………..۳۹
۹- پخشایی ……………………………………………۳۹
۱۰- تعادل…………………………………………………….۴۰
۱۱- ترکیب……………………………………………………..۴۰
۱۲- ترکیب ارکستر…………………….۴۰
۱۳- حاضر جوابی (فوریت پاسخ)…………………………………………. ۴۱
۱۴- بافت……………………………………..۴۱
۱۵- آزادی از اکو (پژواک)………………………………….. ۴۲
۱۶- آزادی از نوفه (صداهای ناخواسته)………………………………. ۴۲
جمع بندی کلی از صفات مثبت آکوسیتکی (غیروابسته)……………………………………………. ۴۳
ب) صفات منفی آکوستیکی……………………………۴۴
معماری و موسیقی ایرانی…………………………….۴۷
تاریخ معماری ایران…………………………………….۴۷
شیوههای معماری ایران قبل از اسلام………………………………..۴۷
شیوه پارسی…………………………۴۷
سلوکیان……………………………………………..۴۷
شکانیان……………………………………………۴۷
ساسانیان……………………………………………..۴۸
سبک یا شیوههای معماری اسلامیدر ایران……………………………………………۴۸
شیوه خراسانی…………………………………….۴۸
شیوه رازی………………………………………………….۴۹
شیوه اصفهانی……………………………………………………..۵۱
معماری ایران در عهد افشاریه و زندیه………………………………………….۵۲
دوره قاجاریه………………………………………………………..۵۲
معماری معاصر………………………………………….۵۲
ریشههای موسیقی سنتی ایران و فضای لازم برای اجرای آن………………….۵۳
الف) آوازهای مذهبی………………………………………….. ۵۳
ب) موسیقی فولکوریک ایران………………………………….. ۵۳
ج) موسیقی شهری………………………………………….۵۳
د) موسیقی عرفانی…………………………………..۵۴
موسیقی ایران در طول تاریخ……………………۵۵
موسیقی ایران در دوران باستان………………………………….۵۵
دوران هخامنشی………………………………………………..۵۵
الف) موسیقی مذهبی……………………………………..۵۵
ب ) موسیقی رزمی یا جنگ۵۵……………………………………….
ج) موسیقی مجلسی …………………………………..۵ ۵
دوره اشکانیان………………………………….۵۶
موسیقی ایران در دوران ساسانیان……………………….۵۶
موسیقی دوره اسلامی………………………………۵۷
تاریخچه مدارس موسیقی…………………………….۶۰
الف) تاریخچه هنرستان عالی موسیقی…………………………………۶۰
موزیک نظام…………………………………….۶۰
کلاس موزیک……………………………………………..۶۰
مدرسه موزیک……………………………………………………. ۶۰
فصل دوم: مطالعات بستر طرح………………………………….۶۲
مطالعات کالبدی ………………………………۶۳
تاریخچه تهران بزرگ…………………………………۶۳
تقسیم بندی استان تهران …………………..۶۴
موقعیت جغرافیایی…………………………….۶۴
موقعیت استان تهران………………….۶۴
تقسیمات استان……………………………….۶۵
ساختار اجتماعی و اقتصادی شهر تهران……………………۶۶
جمعیت استان تهران………………………………۶۶
طرح جامع شهر تهران……………………………………..۶۷
شاخصهای مهم شهر تهران…………………………………۶۷
الف – حرم مطهر امام خمینی(ره)……………………….۶۷
ب- برج آزادی……………………………………………….۶۸
ج- برج یادمان(میلاد)…………………………………….۶۸
مخاطرات طبیعی[زلزله]………………………….. ۶۸
شرایط اقلیمی منطقه…………………………۶۹
مشخصات جغرافیایی تهران………………………..۷۰
ناهمواریهای استان تهران……………………۷۰
آب وهوای استان تهران………………….۷۱
بارش…………………………………..۷۲
دما………………………………….۷۳
تابش آفتاب………………………………………..۷۴
باد و طوفان…………………………….۷۴
رطوبت…………………………………..۷۶
شیب زمین ………………………………۷۷
فرم ساختمان ………………………………………۷۷
نتیجه گیری …………………………………….۷۸
فصل سوم: مطالعات کالبدی…………………………….۷۹
شناخت مخاطب………………………………………………..۸۰
تجزیه وتحلیل وآنالیز سایت……………………………………….۸۲
شکل و مساحت زمین……………………….۸۲
شکل زمین …………………………………………………………………..۸۳
میزان و جهت شی۸۴……………………………………………..
کاربری های اطراف سایت…………………………………………………….۸۵
آنالیز سایت……………………………………….۸۶
فصل چهارم :مطالعات تطبیقی……………………..۸۷
شهر موسیقی فاز اول:مدرسه عالی موسیقی و رقص پاریس………………….۸۸
» سفر با موسیقی»- فاز دوم شهر موسیقی پاریس………………………………..۹۱
۳-مدرسه جولیارد: مدرسهای برای موزیسین ها،هنرپیشه ها و بالرین ه………………. ۹۵
فصل پنجم :طراحی وارائه الگوی پیشنهادی…………………۱۰۱
منابع و ماخذ ………………………………………………………..۱۱۰
مطالعات طراحی خانه آواز ایرانی ارائه شده در این مقاله نمونه مطالعات کاملی در این زمینه می باشد , این رساله که بصورت word در ۱۱۰ صفحه تنظیم شده است را میتوانید از فروشگاه معماری ایران وب سایت تخصصی معماری ۹۸ تهیه نمایید .