با سلام خدمت تمامی کاربران وب سایت تخصصی معماری ۹۸ , با توجه به اینکه در این وب سایت قصد داریم تا مطالعات انواع مکان ها و فضا های مختلف و متنوع را ارائه دهیم از این رو سعی کرده ایم تا مطالعات مختلف در باب مکان های مختلف همچون انواع موزه ها با کاربری های مختلف را ارائه دهیم که در همین رابطه در این مقاله نمونه ای دیگر از موزه ها را با عنوان رساله طراحی موزه گرافیک ارائه میدهیم تا مطالعات کاملی را در رابطه با این مورد ارائه دهیم و کاربران عزیزی که به اطلاعات راجع به این موزه نیازمندند به تهیه این فایل word تنظیم شده در ۲۲۵ صفحه بپردازند .
مطالعات طراحی موزه گرافیک
طراحی گرافیک به صورتی که ما امروز میشناسیم , تا زمان انقلاب صنعتی یعنی قرن نوزدهم وجود نداشت . در این زمان پیشرفت فنون چاپ و کاغذسازی امکان استفاده از تزئینات و تصاویر بدیع همراه با متن نوشته شده به وجود آمد و نقاشان و هنرمندان گرافیک توانستند نتایج درخشانی در کار خود حاصل کنند . برای حل یک مسئله گرافیک , در طراحی بیش از یک راه مناسب وجود دارد و از این رو طراح نیز باید با به کار گرفتن عناصر بصری به شیوه های مختلف سعی میکند برای یک موضوع بیش از یک طرح مناسب بیابد , توضیحات تکمیلی در رابطه با این موضوع در پایان نامه معماری موزه گرافیک وجود دارد که در ادامه میتوانید به مشاهده سر فصل های مربوطه بپردازید .
سر فصل های رساله
فهرست مطالب.. ۱
فصل اول : گرافیک
۱-۲-درباره طراحی گرافیک… ۲
۱-۳-پیشینه. ۵
۱-۴-ظهور چاپ.. ۵
۱-۵-ظهور طراحی صنعتی.. ۶
۱-۶-طراحی قرن بیستم[ویرایش] ۶
۱-۷-خلاقیت.. ۸
۱-۸-جذابیت.. ۱۰
۱-۹-ایده ۱۱
۱-۱۰-نرمافزارها ۱۲
۱-۱۱-مهارتها ۱۴
۱-۱۲-طراحی هنرهای بصری.. ۱۴
۱-۱۳-تایپوگرافی.. ۱۵
۱-۱۴-صفحهآرایی.. ۱۶
۱-۱۵-چاپ دستی.. ۱۷
۱-۱۶-تکنیکهای اساسی.. ۱۷
۱-۱۷-ابزارها ۱۸
۱-۱۸-رایانه و فرآیند خلاقیت.. ۲۱
۱-۱۹-مشاغل. ۲۲
۱-۲۰-نخستین کتابهای گرافیک: اسلیمی.. ۲۴
۱-۲۱-کارهای گرافیک در قرآنهای دستنویس.. ۲۵
منابع: ۲۶
فصل دوم : مفاهیم پایه در موزه ها
۲-۱مروری بر پیشینه و سوابق موزه ۲۶
۲-۱-۱-تعریف و مفهوم موزه ۲۶
۲-۱-۲-نحوه شکل گیری موزه ها در طول زمان. ۲۸
۲-۱-۴-انگیزه گردآوری و مکان مقدس.. ۲۹
۲-۱-۵-اماکن مذهبی به مثابه ی گنجینه. ۳۲
۲-۱-۶-مالکیت و ارزشیابی مواد. ۳۳
۲-۲-مقدمه ای بر امروز موزه ها ۳۳
۲-۳-نحوه شکل گیری موزه ها در طول تاریخ. ۳۹
۲-۳-۱ – تاریخچه پیدایش موزه در جهان. ۳۹
۲-۳-۲- تاریخچه پیدایش موزه در ایران. ۴۱
۲-۴-طبقه بندی موزه ها ۴۵
۲-۴-۱- انواع موزه ۴۶
۲-۵-ضرورت ها و اهمیت موزه ۵۳
۲-۶ – نقش موزه در جوامع بشری.. ۵۴
۲-۷ – راز موفقیت موزه ها ۵۶
۲-۸ – ضرورت ایجاد موزه از دیدگاهی فرهنگی.. ۵۷
۲-۹- ضرورت ایجاد موزه از دیدگاه آموزشی.. ۵۹
۲-۱۰ – ضرورت ایجاد موزه از دیدگاه اجتماعی.. ۶۱
۲-۱۱ – ضرورت ایجاد موزه از دیدگاه سیاسی.. ۶۳
۲-۱۲- تأثیر موزه بر صنعت توریسم و نقش آن در توسعه اقتصادی.. ۷۰
۲-۱۳ – ضرورت ایجاد موزه از دیدگاه فنی و حفاظتی و امنیتی.. ۷۳
منابع و مأخذ فصل ۲. ۷۴
فصل سوم : مبانی نظری
۳-۱-بررسی مفهوم فضا در معماری.. ۷۴
۳-۱-۱-کیفیت فضا: ۷۴
۳-۱-۲-ویژگیهای فضا ۷۸
۳-۱-۳-معماری بر پایه فضا ۸۱
۳-۱-۴-مفهوم فضا از نظر اندیشمندان. ۸۲
۳-۱-۵-نظر اندیشمندان در مورد فضا ۸۶
۳-۲-رابطه درون و بیرون در معماری.. ۸۸
۳-۳-رنگ در معماری ایران. ۹۵
۳-۴-ایهام وتداعی.. ۹۷
۳-۵-گوناگونی معماری در ایران. ۹۸
۳-۶-حجم در معماری ایران. ۹۹
منابع: ۱۰۱
فصل ۴ : برنامه فیزیکی طرح
۴-۷-۱-.ارائه و نمایش آثار در داخل تالار به صورت آزاد. ۱۱۱
۲-۷-۴.نمایش و ارائۀ آثار در داخل ویترین : ۱۱۱
۳-۷-۴.نمایش آثار در فضاهای باز و فضای سبز موزه: ۱۱۲
-۱۰-۴تالارهای.. ۱۱۵
-۱۱-۴کتابخانه. ۱۱۷
-۱۲-۴اتاق جلسات و سخنرانی: Meeting rooms and Auditoriums. 119
۴-۱۳-انبار و مخزن: ۱۲۱
۴-۱۴-کارگاه: ۱۲۲
۱۵-۴آزمایشگاه: ۱۲۲
۱۶-۴-بخش امور اداری: ۱۲۲
-۱۷-۴پارکینگ: ۱۲۳
۱۸-۴-تأسیسات: ۱۲۳
۴-۲۰-فروشگاه موزه و کتابفروشی: ۱۲۵
منابع و ماخذ: ۱۲۵
فصل پنجم : طراحی اقلیمی و بررسی پیشینه تاریخی
۵-۱-موقعیت جغرافیایی.. ۱۲۵
۵-۲- موقعیت طبیعی.. ۱۲۶
۵-۳-توپوگرافی و ناهمواری های شهر تهران. ۱۲۶
۵-۴-تاریخچه شهر تهران. ۱۲۶
۵-۵-ویژگی های اقلیمی.. ۱۵۱
۵-۵-۱- تأثیر طراحی اقلیمی در صرفه جویی انرژی.. ۱۵۱
۵-۵-۲- تجزیه و تحلیل عوامل اقلیمی.. ۱۵۲
۵-۶-اصول طراحی اقلیمی.. ۱۵۴
۵-۶-۲-تهویه طبیعی در رابطه بااقلیم. ۱۵۶
۵-۶-۳-فرم ساختمان در رابطه با اقلیم. ۱۵۷
۵-۶-۴-نتیجه گیری و تعیین تدابیر طراحی اقلیمی.. ۱۵۸
۵-۷-تاریخچه و سابقه پیدایش منطقه ۲۲ شهرداری تهران. ۱۶۰
۵-۸-مشخصات جغرافیایی و اقلیمی منطقه ۲۲ شهرداری تهران. ۱۶۲
۵-۹-کیفیت هوا در منطقه ۲۲ شهرداری تهران. ۱۶۶
۵-۱۰-شبکه حمل و نقل منطقه ۲۲ شهرداری تهران. ۱۶۸
۵-۱۱-ضرایب تعدیل زیست محیطی و شهرسازی.. ۱۷۴
۵-۱۲-ضوابط جلوگیری از افزایش محدوده شهرها ( مصوبه مورخ ۱۰/۸/۷۸). ۱۷۷
فصل ششم:نمونه های موردی.. ۱۷۹
۶-۱-نمونه های داخلی.. ۱۷۹
۶-۱-۱- موزه هنرهای معاصر تهران. ۱۷۹
۶-۱-۲ موزه زاهدان. ۱۸۴
۶-۲ نمونه های خارجی.. ۱۸۷
۶-۲-۱ موزه ی تاریخ هلوکاست. موشه سفدی.. ۱۸۷
۶-۲-۲ موزه یهود دانیل لیبسکیند. ۱۹۰
منابع و ماخذ فصل ششم: ۱۹۴
فصل هفتم : کانسپت و طراحی
۷-۱-طراحی.. ۱۹۵
۷-۱-۱-کانسپت ها: ۱۹۵
۷-۱-۲- ایده و طرح نهایی.. ۱۹۷
۷-۱-۳- طراحی معماری.. ۱۹۹
۷-۲-ایده ها: ۲۰۱
۷-۳-سناریوهای کانسپچوال ( مفهومی ). ۲۰۳
۷-۴-نظریه کوین روش می گوید. ۲۰۵
۷-۵-نظریه :ادوارد لارابی بارنز می گوید. ۲۰۶
۷-۶-سلسله مراتب کانسپت.. ۲۰۷
۷-۷-انواع پنجگانه کانسپت: ۲۰۸
۷-۷-۱-کانسپت قیاسی (Avalogies) 208
۷-۷-۲-استعارات و تشبیهات (کانسپت های استعاری) (Metaphores and Similes). 211
۷-۷-۳- (کانسپت های جوهری) Essences. 211
۷-۷-۴-پاسخ مستقیم و حل مساله (کانسپت های برنامه ای) Prigrammatic. 214
۷-۷-۵-ایده آل ها (کانسپت های ایده آل گرا). ۲۱۵
۷-۸-کانسپت طرح. ۲۱۶
منابع: ۲۱۶
مطالعات معماری موزه گرافی ارائه شده در این مقاله اطلاعات کامل و مناسبی را در رابطه با این موزه دارد , این محصول که بصورت word در ۲۲۵ صفحه تنظیم شده است را میتوانید از فروشگاه معماری ایرانی وب سایت تخصصی معماری ۹۸ تهیه نمایید .