در این بخش از آموزش های ارائه شده برای تری دی مکس در وب سایت معماری ۹۸ به ارائه آموزش ساخت آب دریا در تری دی مکس می پردازیم , نرم افزار تری دی مکس توسط افراد زیادی برای مرل سازی های متحرک و سه بعدی مورد استفاده قرار یگیرد و در معماری نیز از بهترین نرم افزار های سه بعدی است که مورد استفاده معماران برای طراحی های سه بعدی است و امکانات زیادی در اختیار کاربران قرار میدهد تا با استفاده از آنها بتوانند ایده های خود را اجرایی سازند .
مدل سازی آب دریا در تری دی مکس
در رابطه با مدل سازی آب دریا در تری دی مکس باید گفت که در برخی از طرح ها و در هنگام طراحی با تری دی مکس برخی از کاربران به طراحی دریا یا حوض در طرح خود نیازمدند و میخواهند برای کامل کردن طرح و یا برای دادن جلوه بیشتر به ایده خود به ایجاد آب و یا حوض آب بپردازند که نرم افزار تری دی مکس ۳D Max امکانات و قابلیت های طراحی چنین ایده ای را برای کاربران خود قرار داده است تا با استفاده از ابزار های موجود در این نرم افزار به ساخت آب دربا با ابزار plane بپردازند از این رو در ادامه این مقاله همین موضوع یعنی نحوه ساخت آب دریا با ابزار plane در تری دی مکس را مورد بررسی قرار میدهیم . البته توجه داشت باشد که روش های زیادی برای مدل سازی آب دریا در ۳d max وجود دارد و این روش فقط یکی از آنهاست .
ساخت مدل دریا با ابزار Plane
- در ابتدا در محیط تری دی مکس یک plane در ابعاد ۱×۱ رسم میکنیم .
- در صورت رندر گرفتن از صفحه بالا با تصویر زیر روبرو خواهیم بود .
- در این مرحله باید صفحه کوچک بالا را با تغییر مقدار scale به ۲۰ و Density به ۶۰ , به صفحه ای بزرگ در رندر مبدل کنیم سپس برای ایجاد یک صفحه مواج بزرگ باید مدیفایر Noise به صفحه و تغییر مقادیر Z و Scale در این مدیفایر را اعمال کنیم .
- در این مرحله به صفحه ایجاد شده متریال water در زیر دسته architecture را نسبت میدهیم .
- در تصویر زیر میتوانید محصول نهایی و تغییرات ایجادشده را مشاهده کنید .
منبع : وب سایت معماری ایران مرجع ارائه مقالات آموزش معماری – آموزش نرم افزار های معماری – آموزش تری دی مکس