هنر , علاوه بر جنبه های زیبایی شناسانه و فردی , می تواند نشان دهنده آرمانها , اندیشه ها و حتی ویژگی های اجتماعی و روحیه حاکم بر یک جامعه در زمان خاص خود باشد . از این رو به نظر می رسد هنر معاصر هر کشور بازتاب اندیشه های انسان معاصر و بیان کننده ویژگی های اجتماعی و فرهنگی روز است از این رو طراحی مکان هایی بدین منظور برای نمایش هنر و آثار مختلف امری قابل توجه می باشد که باید مد نظر واقع شود که با توجه به اهمیت همین موضوع در این مقاله از وب سایت تخصصی معماری ۹۸ به ارائه رساله باغ موزه فرهنگ ایرانی می پردازیم تا مطالعات کاملی را در این رابطه در ۳۵۵ صفحه word ارائه دهیم .
پایان نامه باغ موزه فرهنگ ایرانی
هنر مجموعه ای از آثار یا فرآیند های ساخت انسان است که در جهت اثرگذاری بر عواطف , احساسات و هوش انسانی و یا به منظور انتقال یک معنا یا مفهوم خلق می شوند . امروزه با توجه به پیشرفت علم در هر زمینه ای شاخه ها و رشته های زیادی پدید امده اند که فعالیت های هنری حول این زمینه ها صورت میگیرد که از مهم ترین و مورد توجه ترین رشته های هنری میتوان به نقاشی و طراحی و عکاسی و … اشاره نمود که تمامی توجهات را به سوی خود جلب نموده اند و مکان ها و فضا های مختلفی برای به نمایش گذاشتن این آثار پدید می آید تا مخاطبان بتوانند با مراجعه به این مکان ها موارد مد نظر خود را بیابند که ما در رابطه با یکی از این مکان ها به ارائه فایلی با عنوان رساله معماری باغ موزه فرهنگ ایرانی می پردازیم .
پایان نامه باغ موزه فرهنگ ایرانی
سر فصل های رساله
چکیده……………………………………۱
فصل اول : مبانی نظری هنر ( تعاریف و مفاهیم )
۱.تعریف هنر………………………………….۳
۲.واژه شناسی هنر……………………………..۴
۳.هنرهای زیبا و انواع آن………………………۵
۴.تعامل هنر و جامعه در تاریخ ایران……………..۸
۵.اهمیت توجه به هنر در جامعه………………….۱۲
۶.طراحی موزه………………………………..۱۹
۷.سخنی از ماریوبوتا در ایران………………….۲۰
۸.تعریف موزه………………………………..۲۱
۹.تعریف لغوی موزه……………………………۲۱
۱۰.مفهوم موزه……………………………….۲۳
۱۱.تعریف اصطلاحی موزه…………………………۲۴
۱۲.هدف نمایش………………………………..۲۵
۱۳.پیدایش موزه………………………………۲۸
۱۴.تاریخچه پیدایش موزه در جهان………………..۲۸
۱۵.تاریخچه پیدایش موزه در ایران……………….۳۳
۱۶.موزه در بینش اسلامی………………………..۳۶
۱۷.موزه مکان فرصتهای استثنایی…………………۳۷
۱۸.تغییر امری حیاتی………………………….۳۷
۱۹.برنامه ریزی به معنای مهار و هدایت تغییرات……۳۷
۲۰.ثبات و تغییر……………………………..۳۸
۲۱.ارزش و سنت……………………………….۳۸
۲۲.شواهد تغییرات فرهنگی………………………۳۹
۲۳.سرعت تغییرات…………………………….۳۹
۲۴.موزه خزینه اطلاعات از تغییرات فرهنگی………..۴۰
۲۵.نقش آموزشی موزه ها……………………….۴۱
۲۶.راز موفقیت موزه ها……………………….۴۲
فصل دوم : استانداردها و ضوابط طراحی
۱.انواع موزه ها…………………………۴۴
۲.موزه فضای باز…………………………۴۴
۳.موزه مردم شناسی……………………….۴۵
۴.کاخ موزه ها…………………………..۴۵
۵.موزه های هنری…………………………۴۵
۶.موزه های هنر مدرن……………………..۴۶
۷.موزه های تخصصی………………………..۴۶
۸.موزه های علوم و تاریخ طبیعی…………….۴۷
۹.موزه های محلی یا منطقه ای………………۴۷
۱۰.موزه های سیار………………………..۴۷
۱۱.پارک موزه ها…………………………۴۷
۱۲.موزه های نظامی……………………….۴۸
۱۳.موزه های اندیشمندان…………………..۴۸
۱۴.موزه های تاریخی………………………۴۹
۱۵.مکان یابی موزه……………………….۵۰
۱۶.مقیاس عملکردی………………………..۵۱
۱۷.مخاطبین موزه ها………………………۵۱
۱۸.مکان یابی موزه ها در داخل شهر………….۵۱
۱۹.آشنایی با موزه ها و گالریهای آثار هنری….۵۴
۲۰.فضاهای موزه………………………….۵۸
۲۱.تالار ورودی یا لابی……………………۵۹
۲۲.گالریها یا تالار های نمایش آثار………..۶۱
۲۳.نورپردازی گالریها……………………۶۴
۲۴.تنظیم شرایط محیطی……………………۶۸
۲۵.تهویه مطبوع…………………………۶۸
۲۶. آکوستیک……………………………۶۹
۲۷.حریق……………………………….۶۹
۲۸.استانداردهای طراحی آمفی تئاتر…………۷۰
۲۹.کارگاههای طراحی و نقشه کشی……………۸۱
۳۰.کلاسهای نقاشی و مدلسازی……………….۸۲
۳۱.کارگاههای مجسمه سازی…………………۸۲
۳۲.کتابخانه……………………………۸۵
۳۳.تاریخچه کتابخانه در جهان……………..۸۶
۳۴.تاریخچه کتابخانه در ایران…………….۹۰
۳۵.انواع کتابخانه ها……………………۹۱
۳۶.مباحث کیفی طراحی کتابخانه…………….۹۶
۳۷.مباحث کمی طراحی کتابخانه……………..۹۶
۳۸.فضاهای کتابخانه و عملکرد آنه در طراحی….۱۰۷
۳۹.دفاتر اداری…………………………۱۱۷
۴۰.نکاتی در باب معماری موزه……………..۱۲۰
فصل سوم : نمونه های مشابه
۱.موزه هنر میلواکی (سانتیاگو کالاتروا)……۱۲۳
۲.موزه هنر کیاسماهلیسنکی (استون هال)…….۱۲۹
۳.موزه هنرهای معاصر (کامران دیبا)……….۱۳۶
۴.موزه سولومن گوگنهایم (فرانک لوید رایت)…۱۵۴
۵.موزه عالی هنر (ریچارد مایر)…………۱۶۸
۶.موزه کمبیل (لوئی کان)………………۱۸۹
۷.موزه هنر ELI AND EDYTHE (زاها حدید)….۲۰۵
۸.موزه هنر فورث ورث (تادائو آندو)……..۲۱۲
۹.بخش جدیدموزه هنر ORDRUPGAARD ………218
۱۰.موزه هنرهای معاصر نیتروی(نیمایر)……۲۲۵
فصل چهارم : مطالعات بستر طرح
۱.ویژگیهای جغرافیایی شهر تهران………..۲۳۰
۲.موقعیت طبیعی شهر تهران……………..۲۳۰
۳.ویژگیهای اقلیمی شهر تهران…………..۲۳۲
۴.دما و رطوبت……………………….۲۳۲
۵.بارندگی…………………………..۲۳۴
۶.وزش باد…………………………..۲۳۵
۷.شرایط حرارتی در فضاهای آزاد…………۲۳۹
۸.شرایط حرارتی در فضاهای داخلی………..۲۴۱
۹.توپوگرافی…………………………۲۴۳
۱۰.آبهای سطحی……………………….۲۴۴
۱۱.آبهای زیر زمینی…………………..۲۵۴
۱۲.مطالعات زمین شناسی………………..۲۴۷
۱۳.خطر زمین لرزه گسترده تهران…………۲۵۰
۱۴.جهت گیری ساختمان در رابطه با اقلیم….۲۵۲
۱۵.فرم ساختمان در رابطه با اقلیم………۲۵۲
۱۶.جهت در سایبان…………………….۲۵۳
فصل پنجم : روند طراحی
۱.بخشهای طراحی و برنامه فیزیکی………۲۵۵
۲.واحد مالی و اداری………………..۲۵۵
۳.واحد خدماتی و پشتیبانی……………۲۵۷
۴.واحد معرفی و آموزش……………….۲۵۸
۵.واحد موزه داری…………………..۲۶۰
۶.عکس های هوایی زمین……………….۲۶۱
۷.دلایل انتخاب سایت…………………۲۶۳
۸.تحلیل سایت………………………۲۶۴
۹.دسترسی ها……………………….۲۶۵
۱۰.سایت پلان……………………….۲۶۶
۱۱.تفکیک بندی فضاها براساس عملکرد……۲۷۵
۱۲.پلانهای اندازه گزاری……………..۲۸۱
۱۳.پلانهای مبلمان…………………..۲۸۷
۱۴.برش A_A………………………..293
۱۵.برشB_B…………………………294
۱۶.نماها………………………….۲۹۵
۱۷. عکس از فضاهای داخلی و خارجی موزه…۲۹۸
پیوست : طراحی براساس اصول طراحی باغ ایرانی
۱.مقدمه…………………………۳۰۹
۲.تعاریف مربوط به باغ…………….۳۰۹
۳.باغهای ایرانی………………….۳۱۳
۴.باغهای صفوی یا شاه عباسی………..۳۱۳
۵.باغهای ایرانی و ویژگیهای آن……..۳۱۶
۶.هندسه باغهای ایرانی………………..۳۱۶
۷.آب در باغ ایرانی…………………..۳۱۹
۸.گیاهان باغ………………………..۳۲۲
۹.اشکال باغ…………………………۳۲۳
۱۰.باغهای منظم………………………۳۲۳
۱۱.باغهای نامنظم…………………….۳۲۴
۱۲.اصول بنیادی طراحی باغ……………..۳۲۵
۱۳.خط یا محور……………………….۳۲۵
۱۴.فرم……………………………..۳۲۶
۱۵.بافت…………………………….۳۲۶
۱۶.رنگ……………………………..۳۲۷
۱۷.مقیاس……………………………۳۲۷
۱۸.تنوع…………………………….۳۲۸
۱۹.توالی……………………………۳۲۸
۲۰.تعادل……………………………۳۲۹
۲۱.آب در طراحی پارک………………….۳۲۹
۲۲.آب در باغ ایرانی………………….۳۳۰
۲۳.آب و روانشناسی……………………۳۳۱
۲۴.آب و انعکاس………………………۳۳۲
۲۵.استخر……………………………۳۳۴
۲۶.آب نما…………………………..۳۳۵
۲۷.چشمه…………………………….۳۳۵
۲۸.برکه یا باغچه های ابی……………..۳۳۵
۲۹.آبشار و جویبار……………………۳۳۶
۳۰.فواره………………………………۳۳۷
۳۱.آب و مجسمه………………………….۳۳۸
۳۲.آب و حیاط وحش……………………….۳۳۸
منابع…………………………………۳۳۹
رساله طراحی باغ موزه فرهنگ ایرانی ارائه شده در این مقاله نمونه مطالعات کاملی در این رابطه می باشد , این رساله که بصورت word در ۳۳۵ صفحه تنظیم شده است را از فروشگاه معماری وب سایت تخصصی معماری ۹۸ تهیه نمایید .
وب سایت تخصصی معماری و عمران , فروشگاه معماری و عمران 98
معماری 98 وب سایتی تخصصی در زمینه معماری و عمران پا به این عرصه نهاد. ما در ابتدا فعالیت خویش را بر پایه اصول پنج گانه کیفیت خدمات و محصولات , احترام , مشتری مداری , افزایش و گسترش دانش و ارائه مطالب و مقالات جدید روز دنیا گسترش می دهیم. ما در سیاست کاری خود سعی کرده ایم بهترین قیمت و بهترین کیفیت را برای متفاوت بودن انتخاب کنیم.
در حال حاظر طیف فعالیت معمار 98 روی برخی موضوعات تخصصی چون آموزش معماری ( آموزش Revit , آموزش اتوکد Auto CAD , آموزش اسکیس ، راندوف کروکی ، شیت بندی , آموزش تری دی مکس , آموزش فتوشاپ در معماری ) , طرح معماری ( طرح1 , طرح 2 , طرح 3 , طرح 4 , طرح 5 ) , نقشه های معماری , دکوراسیون داخلی و خارجی , تحقیق , برنامه های فیزیکی , دانلود نرم افزار های معماری , جزوه و کتاب های درسی ( کتاب های معماری , کتاب های عمران , کتاب های نایاب معماری , بهترین کتاب های معماری و عمران ) و .... می چرخد. معماری 98 در چرخه فعالیت خود هدف ها و برنامه های بزرگی برای اجرا دارد.
تمامی کالاها و خدمات حسب مورد دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد