با توجه به اینکه ایران یکی از کشور هایی با داشتن تمدن کهن و قدیمی می باشد از این رو این پتاسیل در مناطق مختلف ایران وجود دارد که موزه های مختلفی با انواع کاربری ها از جمله موزه های آثار باستانی و تاریخی داشته باشد که در همین رابطه در وب سایت تخصصی معماری ۹۸ در بخش دانشجویی >> موزه و همچنین نقشه ها >> نقشه هتل و موزه نمونه های مختلفی از مطالعات و پروژه های کامل انواع موزه ها از جمله موزه آثار باستانی ارائه شده و در این مقاله نیز پروژه موزه آثار تاریخی ارائه شده است تا موارد کاملی از این مورد خدمت شما کاربران عزیز ارائه گردد و این پروژه کامل در اختیارتان قرار داشته باشد .
پروژه موزه آثار باستانی
بدون شک یکی از مراکز فرهنگی که امروزه نقش تاثیر گذاری در ترویج و نگه داری فرهنگ های مختلف داشته اند موزه ها می باشند و با توجه به اینکه کشور ایران دارای تمدن کهنی می باشد از این رو طراحی موزه های آثار باستانی در نقاط مختلف برای حفاظت از آثار مختلف و نمایاندن آنها به دیگران سبب میشود تا علاوه بر مراقبت از این موارد مکانی برای نمایش این موارد نیز به عموم افراد باشد که در همین رابطه موزه های آثار تاریخی میتوانند تاثیر گذاری بسیار خوبی در زمینه های مختلف نیز داشته باشند که احداث معبد آثار باستانی آناهیتای کنگاور یکی از مواردی است که در این زمینه احداث و طراحی شده است .
پروژه ارائه شده نمونه ای از موزه های آثار تاریخی می باشد که پروژه در نظر گرفته شده برای این طراحی موزه آناهیتای کنگاور می باشد که در این رابطه فایل اتوکد مربوط به این پروژه با داشتن پلان های ترسیمی لازم ارائه شده همچنین رندر هایی زیبا از این پروژه از جهات مختلف تهیه شده است به علاوه اسکیس هایی خارجی و داخلی از این پروژه تهیه شده است همچنین شیت بندی به همراه عکس هایی از ماکت این پروژه ارائه میشود و در نهایت فایلی word به عنوان رساله این پروژه ارائه میگردد
موارد موجود در این فایل
- فایل اتوکد کامل با داشتن تمامی پلان ها
- سه بعدی پروژه در اتوکد
- ۲۸ رندر زیبا و با کیفیت
- ۱۳ اسکیس خارجی و داخلی
- ۱۵ عکس ماکت
- رساله بصورت word در ۱۳۰ صفحه
- شیت بندی
نمونه رندر ها و پلان ها
پلان های ترسیمی
- سه بعدی پروژه
- پلان مبلمان و اندازه گذاری طبقات
- ۳ برش کامل
- ۴ نما
سر فصل های رساله
چکیده
بخش اول : مطالعات مربوط به شناخت
فصل اول :تعاریف
١- ١-۱- تعریف موزه ۲
١-۱-۲- تاریخچه موزه ۳
۱-۱-۲-۱- تاریخچه موزه در جهان ۳
۱-۱-۲-۲- تاریخچه موزه در ایران ۴
١-۱-۳- اصول موردتوجه درموزه ها ۶
۱-۱-۴- بازدید کنندگا ن موزه ۶
۱-۱-۵- اصول توسعه صنعت موزه داری در کشور ۷
۱-۱-۶- اصول توریسم وگردشگردی ۷
۱-۱-۶- محل و ساختمان موزه ۷
فصل دوم : مطالعات استان وشهرستان
۱-۲-۱- مطالعات استان ۹
۱-۲-۱-۱- موقعیت استان ۹
۱-۲-۱-۲ – آب وهوای استان کرمانشاه ۱۰
۱-۲-۱-۳- جنگل ها ومراتع ۱۰
۱-۲-۱-۴ – جمعیت ۱۱
۱-۲-۱-۵ – ساختمان سنی جمعیت ۱۱
۱-۲-۱-۶-گردشگری ۱۲
۱-۲-۱-۷- جاذبه های طبیعی استان ۱۲
۱-۲-۱-۸- جاذبه های فرهنگی-تاریخی ۱۲
۱-۲-۱-۹- آثار مثبت توسعه گردشگری در استان ۱۳
۱-۲-۱-۱۰- صنایع دستی ۱۴
۱-۲-۲- مطالعات شهرستان ۱۴
۱-۲-۲-۱- معرفی شهرستان ۱۴
۱-۲-۲-۲– پیشینه تاریخی ۱۴
۱-۲-۲-۳ – آثار تاریخی ۱۵
۱-۲-۲-۴- وجه تسمیه ۱۵
۱-۲-۲-۵- فرهنگ ۱۵
۱-۲-۲-۶ – جمعیت ۱۶
۱-۲-۳- معرفی بنای تاریخی معبد آناهیتا ۱۷
۱-۲-۳-۱ – وجه تسمیه آناهیتا: ۱۷
۱-۲-۳-۲- معابد آناهیتا دردوره اشکانی ۱۷
۱-۲-۳-۳- معبد آناهیتا از دیدگاه مورخین وجهانگردان ۱۷
۱-۲-۳-۴ – معماری معبد آناهیتا ۱۸
۱-۲-۳-۵ – قدمت ۲۱
۱-۲-۳-۶ – دوره اسلامی ۲۲
۱-۲-۴- مطالعات اقلیمی ۲۴
۱-۲-۴-۱- موقعیت اقلیمی شهرستان: ۲۴
۱-۲-۴-۲- تابش آفتاب ۲۴
۱-۲-۴-۳ – باد ۲۶
۱-۲-۴-۴- تنظیم جداول ماهونی ۲۷
۱-۲-۴-۵- نتیجه مطالعات اقلیمی
فصل سوم : نمونه های مشابه ۳۲
۱-۳-۱- موزه ملی ایران ۳۲
۱-۳-۱-۱- تاریخچه ۳۲
۱-۳-۱-۲- طرح معماری موزه ۳۳
۱-۳-۱-۳- انتخاب محل ۳۳
۱-۳-۱-۴- فضاهای فیزیکی ۳۳
۱-۳-۱-۵- نور ۳۵
۱-۳-۱-۶- سیرکولاسیون ۳۵
۱-۳-۲ – موزه آثار تاریخی آرلس –پاریس ۳۷
۱-۳-۲-۱- قرارگیری در سایت ۳۷
۱-۳-۲-۲- طرح معماری ۳۸
۱-۳-۲-۳- فضاهای فیزیکی موزه ۳۹
۱-۳-۲-۴- نور ۴۰
۱-۳-۲-۵- رنگ ۴۱
فصل چهارم : تحلیل زمین طرح
۱-۴-١-موقعیت سایت ۴۳
۱-۴-٢-ویژگی ها ۴۳
۱-۴-٣- دسترسی ها ۴۵
۱-۴-۴-نیرو های سایت ۴۷
۱-۴-۴-۱- باد غالب ۴۷
۱-۴-۴-۲- تابش آفتاب ۴۷
۱-۴-۴-۳- توپوگرافی ۴۸
۱-۴-۴-۴- بناهای تاریخی ۴۹
۱-۴-۴- ۵- فضای سبز ۴۹
۱-۴-۴-۶- دید ومنظر ۵۰
۱-۴-۵- نتیحه گیری ۵۱
۱-۴-۵-۱- جهت گیری ساختمان در سایت ۵۱
۱-۴-۵-۲- بررسی فرم ساختمان در سایت ۵۳
فصل پنجم : فضا ها و استاندارد ها ۵۵
مقدمه ۵۵
۱-۵-۱- تالار ورودی ۵۸
۱-۵-۲-گالریها یا تالار نمایش آثار ۵۹
۱-۵-۲-۱ – گا لری ها ۵۹
۱-۵-۲-۲ – بررسی نور در گالری ۶۳
۱-۵-۲-۳- دیوار و کفپوش تالارها ۴۷
۱-۵-۲-۴ – تقسیم فضا در نمایشگاه ۶۸
۱ -۵-۲-۵- ویترین ۶۹
۱-۵-۲-۶- ارتفاع مناسب برای دیدن ۷۰
۱-۵-۲-۷- نحوه نمایش آثار ۷۲
۱-۵-۲-۸- محاسبه سطح اختصاص یافته به گالری ها ۷۳
۱-۵-۳- بخش اداری ۷۴
۱-۵-۳-۱- ریز فضاها ۷۴
۱-۵-۳-۲- استانداردهای فضاهای اداری خدماتی ۷۴
۱-۵-۳-۳- محاسبه سطح اختصاص یافته به بخش اداری ۷۴
۱-۵-۴- بخش آموزش وتبادل اطلاعات ۷۵
۱-۵-۴-۱-فضای آموزش ۷۵
۱-۵-۴-۲-سالن چند منظوره ۷۷
۱- ۵- ۵-کتابخانه ۸
۱-۵-۶- بخش نگهداری و مرمت آثار ۸۱
۱-۵-۶-۱- آزمایشگاه ۸۱
۱-۵-۶-۲- انبار و مخزن آثار ۸۳
۱-۵-۷- چایخانه و کافه تریا ۸۳
۱-۵-۸ – نتیجه گیری ۸۵
۱-۵-۹- دیاگرام روابط فضاها ۸۸
۱-۵-۱۰- تجهیزات فنی و تاسیسات موزه ۹۰
۱-۵-۱۰-۱- سیستم برق ۹۰
۱-۵-۱۰-۲- سیستم تهویه ۹۰
۱-۵-۱۰-۳- مقابله با سرقت ۹۱
۱-۵-۱۰-۴- مقابله با آتش سوزی ۹۱
۱-۵-۱۰-۵- آسانسور و بالابر ۹۲
بخش دوم : طراحی
فصل اول:مبانی نظری ۹۵
۲-۱-۱- درباره ی معماری ۹۵
۲-۲-۲- نگرشی به معماری رایج در جهان ۹۸
۲-۱-۳- نوگرایی یا سنت ۱۰۱
۲-۱-۴-نتیجه گیری ۱۰۳
۲-۱-۵- الهام و برداشت از مفاهیم بنیادی معماری ایران ۱۰۳
۲-۱-۵-۱- درونگرایی ۱۰۴
۲-۱-۵-۲- هندسه ۱۰۵
۲-۱-۵-۳- مرکزیت ۱۰۷
۲-۱-۵-۴- تعادل موزون ۱۰۷
۲-۱-۵-۵- شفافیت وتداوم ۱۰۷
۲-۱-۵-۶- انعکاس ۱۱۰
۲-۱-۵-۷- راز وابهام ۱۱۰
فصل دوم : روند طراحی
۲-۲-۱- کانسپت کلی طرح موزه ۱۱۱
۲-۲-۲- نوآوری در طرح ۱۱۶
۲-۲-۳- تأثیر مطالعات بر طرح ۱۱۶
۲-۲-۳-۱ – اقلیم ۱۱۶
۲-۲-۳- ۲-زمین طرح ۱۱۷
۲-۲-۳-۳ – سیر کولاسیون ۱۱۷
۲-۲-۳-۴- نور ۱۱۷
۲-۲-۴-نتیجه گیری ۱۱۸
فصل سوم : بررسی نقشه ها
۲-۳-۱-بررسی پلان موزه ۱۱۹
۲-۳-۲- بررسی نور ۱۲۱
۲-۳-۳- بررسی نماها ۱۲۲
۲-۳-۴- قرار گیری در سایت ۱۲۴
۲-۳-۵- سازه ۱۲۵
منابع و مآخذ
رساله موزه آثار باستانی که در این مقاله ارائه شد نمونه ای کامل با توضیحات ذکر شده می باشد , این محصول که تمامی موارد مورد نیاز برای کامل بودن یک طرح را داراست را از فروشگاه معماری و عمران وب سایت تخصصی معماری ۹۸ تهیه نمایید .