موزه های متنوعی وجود دارند که با داشتن کاربری های مختلف در خدمت عموم مردم هستند و افراد برای موارد مد نظر خود میتوانند به این موه ها مراجعه کنند که در این رابطه در بخش دانشجویی >> موزه نمونه مطالعات کاملی در رابطه با انواع موزه ها ارائه داده ایم و برای کامل کردن آرشیو این بخش در این مقاله نیز به ارائه رساله موزه عناصر معماری با رویکرد طبیعت گرایانه می پردازیم تا نمونه مطالعاتی کامل بصورت word تنظیم شده در ۱۰۰ صفحه ارائه دهیم .
پایان نامه موزه عناصر معماری
موزه ها در گذشته مکانی بودند که با داشتن یک نوع کاربری و آن هم نگهداری از اشیا قدیمی و با ارزش به فعالیت مشغول بودند و معمولا هر موزه ای مجموعه ای از اشیا قدیمی و با ارزش در زمینه های مختلف را دارا بود اما امروزه موزه ها در زمینه های مختلف طراحی شده اند تا نیاز های عامه مردم را در زمینه های برطرف نمایند و مکان های مناسب و مرجعی کامل برای این زمینه ها باشند , امروزه تاسیس و فعال نمودن موزه به عنوان نهادی که نقش آموزش جامعه را بر عهده دارد , یکی از مهمترین دستاوردهای فرهنگی و ساده ترین و سازنده ترین روش نشر فرهنگ عمومی است که در این رابطه مطالعات مختلفی در رابطه با موزه ها ارائه داده ایم و در این مقاله نیز مطالعات موزه عناصر معماری با رویکرد طبیعت گرایانه را ارائه خواهیم داد که در ادامه میتوانید به مشاهده سر فصل های مربوط به این مطالعات بپردازید .
سر فصل های رساله
فصل اول : کلیات پژوهش
۱-۱ مقدمه ——————————————– ۱
۲-۱ بیان مساله تحقیق ——————————— ۱
۳-۱ ادبیات یا پیشینه تحقیق—————————–۲
۴-۱ اهمیت موضوع ————————————– ۳
۵-۱ اهداف تحقیق ————————————- ۴
۶-۱ سوالات و فرضیه های تحقیق ————————– ۴
۷-۱ ساختار رساله ———————————— ۴
فصل دوم : مبانی نظری
۱-۲ تعریف میراث فرهنگی——————————– ۶
۲-۲ طبقه بندی میراث فرهنگی—————————- ۶
۳-۲ میراث فرهنگی معنوی ——————————- ۷
۴-۲ میراث طبیعی ————————————- ۷
۵-۲ معماری سبز————————————— ۷
۶-۲ تعریف معماری سبز ——————————– ۸
۷-۲ نیاز بشر کنونی به معماری پایدار —————– ۹
۸-۲ علل پیدایش معماری پایدار ———————– ۹
۹-۲ تعاریف ساخت و ساز پایدار————————- ۱۰
۱۰-۲ معیارهای سنجش ساختمانهای سبز ——————–۱۰
۱-۱۱-۲ استفاده پایدار از منابع زیستی ————— ۱۱
۲-۱۱-۲ استفاده از منابع تجدید ناپذیر ————— ۱۲
۳-۱۱-۲ حفاظت از تنوع زیستی ————————– ۱۲
۱۱-۲ کار با اقلیم———————————— ۱۲
۱۲-۲ استفاده رومی ها از منابع خورشیدی ————— ۱۳
۱۳-۲ احترام به کاربران——————————- ۱۳
۱۴-۲ کل گرایی ————————————– ۱۴
۱۵-۲ آشنایی با اصول معماری سبز در شهر ————– ۱۴
۱۶-۲ نقش اثر گذاری طبیعت در آثار معماری—————۱۵
۱۷-۲ نقش سمبل های طبیعت و جهان هستی در نگاه فرمال معماران – ۱۵
۱۸-۲ معماری ، رابطه انسان با طبیعت —————– ۱۶
۱-۱۸-۲ ارتباط انسان با طبیعت(از جنبه عملکردی) ——- ۱۶
۲-۱۸-۲ ارتباط انسان با طبیعت( از جنبه شکلی) ——— ۱۷
۱۹-۲ عناصر طبیعت، سمبل های معماری ——————-۱۷
۲۰-۲ طبیعت در آثار پیشینیان ————————– ۱۸
۲۱-۲ طبیعت و معماری معاصر—————————- ۲۰
۲۲-۲ تاریخچه پیدایش موزه ————————— ۲۳
۱-۲۲-۲ تعریف موزه ————————————۲۳
۲-۲۲-۲ موزه در بینش اسلامی—————————- ۲۵
۲۳-۲ شورای بینالمللی موزهها (I. C. O. M. ) ———-25
۱-۲۳-۲ معرفی ایکوم ICOM ————————— ۲۶
۲۴-۲ تاریخچه موزه در جهان ————————- ۲۶
۱-۲۴-۲ نهادینه شدن موزه ها ————————– ۲۷
۲۵-۲ تاریخچه موزه در ایران ————————– ۲۸
۲۶-۲ انواع موزه ————————————–۳۱
۱-۲۶- ۲موزههای تاریخی ——————————- ۳۱
۲-۲۶-۲ موزههای علمی ———————————-۳۱
۳-۲۶-۲ موزههای تخصصی ———————————۳۲
۴-۲۶-۲ موزههای منطقهای —————————– ۳۲
۵-۲۶-۲ موزههای فضای آزاد—————————- ۳۲
۶-۲۶-۳ بناهای تبدیل شده به موزه ——————– ۳۳
۷-۲۶-۲ موزههای جدید ———————————-۳۴
۲۷-۲ خاستگاه موزهها و چگونگی ورود به ایران ——— ۳۵
۲۸-۲ طبقهبندی موزههای ایران ———————— ۳۵
۱-۲۸-۲ موزههای علوم و فنون—————————-۳۵
۲-۲۸-۲ موزههای تاریخی و باستانی ———————-۳۶
۳-۲۸-۲ اکوموزهها ———————————– ۳۶
۴-۲۸-۲ موزههای هنری و نمایشی ———————— ۳۶
۵-۲۸-۲ موزه مردم شناسی —————————- ۳۷
۶-۲۸-۲ موزههای اندیشمندان (خانه هنرمندان) ————۳۷
۲۹-۲ مطالعات تطبیقی : معروف ترین موزه های جهان —- ۳۷
۱-۲۹-۲ موزه آکروپولیس——————————– ۳۷
۲-۲۹-۲ موزه اورسی ———————————- ۳۸
۳-۲۹-۲ مادام توسو————————————-۳۹
۴-۲۹-۲ موزه آرمیتاژ ———————————-۴۰
۵-۲۹-۲ موزه لوور پاریس ——————————-۴۱
۶-۲۹-۲ موزه پرادوی مادرید—————————–۴۲
۷-۲۹-۲ موزه اسمیت سونیان واشنگتن ——————- ۴۳
۸-۲۹-۲ موزه هنر ————————————–۴۴
۹-۲۹-۲ موزه پارس ————————————-۴۷
۱۰-۲۹-۲ موزه هنرهای معاصر تهران ——————– ۴۹
فصل سوم : مطالعات اقلیمی
۱-۳ اقلیم چیست ————————————– ۵۱
۲-۳ اقلیم شناسی (Climatology) چیست ——————— ۵۲
۳-۳ تاریخچه اقلیم شناسی —————————— ۵۴
۴-۳ طبقهبندی اقلیمی———————————- ۵۴
۵-۳ شناخت عوامل اقلیمی———————————۵۴
۶-۳ عوامل تغییر اقلیمی —————————— ۵۶
۷-۳ نوسانات درون اقلیم زمین————————– ۵۷
۸-۳ مناطق اقلیمی جهان —————————– ۵۸
۹-۳ اقلیم های آب و هوایی ایران ——————— ۵۹
۱۰-۳ اقلیم ایران ———————————- ۶۱
۱۱-۳ موقعیت استان یزد —————————— ۶۴
۱۲-۳ تاریخچه هواشناسی استان یزد ——————– ۶۶
۱۳-۳ بررسی تغییرات دمایی—————————- ۶۸
۱۴-۳ بررسی میزان رطوبت هوا—————————۷۰
۱۵-۳ بررسی باد های غالب و جهت وزش بادها ———– ۷۲
۱۶-۳- اقلیم منطقه ———————————- ۷۶
فصل چهارم : مطالعات تکمیلی
۱-۴ عرصه بندی موزه ها ——————————-۸۰
۲-۴ عرصه معرفی—————————————۸۰
۳-۴ عرصه اداری ————————————- ۸۲
۴-۴عرصه پژوهشی————————————- ۸۲
۵-۴ عرصه آموزشی ———————————– ۸۳
۶-۴ عرصه خدمات رفاهی و عمومی ——————— ۸۳
۷-۴ عرصه خدمات پشتیبانی —————————- ۸۳
۸-۴ استاندارد های طراحی موزه ها —————— ۸۵
۹-۴ ارتباطات و دسترسی ها ————————— ۸۶
۱۰-۴ سیرکلاسیون فضاهای نمایش ———————— ۸۶
۱-۱۰-۴ مسیر بازدید هدایت شده (مدار گردش اجباری) —- ۸۷
۲-۱۰-۴ طرح زنجیره ای —————————— ۸۷
۳-۱۰-۴ طرح ستاره ای——————————— ۸۸
۴-۱۰-۴ طرح بادبزنی ——————————- ۸۸
۵-۱۰-۴ مسیر بازدید آزاد (مدار گردش اختیاری) ——– ۸۸
۱۱-۴ نورپردازی در موزه ها ———————— ۸۸
۱-۱۱-۴ نورپردازی فضاهای سرویس دهی عمومی ———— ۸۸
۲-۱۱-۴ نور پردازی مصنوعی—————————- ۸۹
۳-۱۱-۴ پنجره ی دیواری——————————–۸۹
۴-۱۱-۴ پنجره ی سقفی ——————————- ۸۹
۵-۱۱-۴ کلرستوریها ——————————— ۹۰
۱۲-۴ اندازه در موزه ها——————————-۹۰
۱-۱۲-۴ تناسبات انسانی ——————————-۹۰
۲-۱۲-۴ ارتفاع مناسب برای دیدن————————۹۰
۳-۱۲-۴ اندازه ها و فضای نمایش ———————–۹۱
۱۳-۴ نمایش در موزه ها —————————- ۹۱
۱۴-۴ تاسیسات در موزه ها—————————– ۹۲
۱-۱۴-۴ سیستم های حرارتی و برودتی——————– ۹۲
۲-۱۴-۴ سیستم برق ————————————۹۲
۳-۱۴-۴ تجهیزات نظافت ——————————–۹۳
۴-۱۴-۴ حفاظت و امنیت ——————————- ۹۳
۵-۱۴-۴ مقابله با سرقت ——————————-۹۳
۶-۱۴-۴ ایمنی در مقابل آتش ————————– ۹۴
۱۵-۴ نور —————————————— ۹۴
۱۶-۴ آب و هوا ————————————- ۹۵
۱۷-۴ حشرات —————————————– ۹۶
۱۸-۴ فضاها و دیاگرام روابط فضا ها —————- ۹۶
۱-۱۸-۴ تالار ورودی ———————————- ۹۶
۲-۱۸-۴ گالری ها یا تالار نمایش آثار —————– ۹۷
۳-۱۸-۴ کف موزه ————————————- ۹۷
۱۹-۴ مصالح پیشنهادی برای مفروش کردن فضاها ——– ۹۸
۲۰-۴ کلیات معماری موزه ها ————————- ۹۹
۲۱-۴ نکاتی در باب معماری موزه——————— ۱۰۰
منابع و مآخذ
رساله ارشد طراحی موزه عناصر معاری با رویکرد طبیعت گرایانه که در این مقاله ارائه شد نمونه مطالعات کاملی در این رابطه می باشد , این محصول که بصورت word در ۱۰۰ صفحه تنظیم شده است را میتوانید از فروشگاه معماری و عمران وب سایت تخصصی معماری ۹۸ تهیه نمایید .