در راستای ارائه مطالعات و رساله های معماری کمیاب و کامل در مقاطع مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد در این مقاله از وب سایت تخصصی معماری ۹۸ تصمیم بر این گرفتیم تا با ارائه نمونه رساله ای کامل از سری رساله های مربوط به تحلیل مکان ها و فضا های مختلف معماری آرشیو این بخش را کامل تر سازیم در همین راستا در این مقاله نمونه رساله ارشد معماری مجموعه فرهنگی تفریحی با رویکرد نشاط اجتماعی را ارائه میدهیم تا این فایل word تنظیم شده در ۱۱۰ صفحه را بصورت کامل خدمتتان ارائه دهیم .
مطالعات ارشد مجموعه فرهنگی تفریحی با رویکرد نشاط اجتماعی
مجتمعات فرهنگی تفریحی یکی از مکان هایی هستند که بنا به داشتن کاربری خاص و ویژه ای که دارند در دو حوزه ترویج فرهنگ و ترویج شادی و نشاط در کنار هم فعالیت میکنند و میتوان این دو کاربری را در کنار یکدیگر موفق دانست زیرا وجود مکانی تفریحی میتواند جذب کننده خوبی برای مراجعه به مکان های فرهنگی و بهره وری از این امکانات باشد , هر فرهنگ به شیوه نظام یافته ای سازمان می یابد تا امکان روابط متقابل موثر را برای افراد و گروه ها فراهم کند . عنصر فرهنگی , به کوچک ترین واحد فرهنگ اطلاق میشود که ممکن است یک عبارت , شیء , حرکت یا نماد باشد . اطلاعات بیشتر در رابطه با این رساله در مطالعات ارشد معماری مجموعه فرهنگی تفریحی با رویکرد نشاط و سر زندگی اجتماعی وجود دارد که در ادامه با مشاهده سر فصل های مربوطه میتوانید به محتوای این رساله پی ببرید .
سر فصل های رساله
فصل اول : کلیات پژوهش
۱-۱- مقدمه ——————————————————– ۱
۱-۲- بیان مسأله —————————————————– ۳
فصل دوم : مروری بر ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق
بخش اول : مبانی نظری
۲-۱-۱- حرکت در معماری ——————————————– ۱۳
۲-۱-۲- کلیات و سیر تحول ——————————————– ۱۴
۲-۱-۳- ریتم در معماری ———————————————- ۱۵
۲-۱-۴- شکل و معماری ———————————————- ۱۶
۲-۱-۵- بررسی فضا در معماری—————————————— ۱۷
۲-۱-۶- ایستایی و پویایی فضا —————————————— ۱۸
۲-۱-۷- مفاهیم فرهنگ ———————————————– ۱۹
۲-۱-۸- فرهنگ و هنر ———————————————— ۱۹
۲-۱-۹- حفظ ارزشهای فرهنگی —————————————– ۱۹
۲-۱-۱۰- ضرورت حفظ و پایداری فرهنگ ایران —————————— ۲۰
۲-۱-۱۱- هنر و توسعه ———————————————— ۲۰
۲-۱-۱۲- معماری و فرهنگ ——————————————– ۲۲
۲-۱-۱۳- شهر و معماری ———————————————- ۲۵
۲-۱-۱۴- تعریف تمدن ———————————————– ۲۹
۲-۱-۱۵- تعریف فرهنگ ———————————————- ۳۰
۲-۱-۱۶- کار برد شناخت آنها ——————————————- ۳۲
۲-۱-۱۷- تعریف اوقات فراغت —————————————— ۳۳
۲-۱-۱۸- اوقات فراغت یا بیکاری —————————————- ۳۳
۲-۱-۱۹- اوقات فراغت از نظر صاحبنظران ——————————— ۳۴
۲-۱-۲۰- کارکردهای اوقات فراغت ————————————— ۳۵
۲-۱-۲۱- عرصههای تأثیرگذاری «اوقات فراغت» —————————— ۳۷
۲-۱-۲۲- عنصر فرهنگی و مجموعه فرهنگی ——————————— ۳۹
۲-۱-۲۳- عنصر فرهنگی ———————————————- ۳۹
۲-۱-۲۴- مجموعه فرهنگی ———————————————۴۰
۲-۱-۲۵- نسبیت عنصر فرهنگی و مجموعه فرهنگی —————————-۴۰
۲-۱-۲۶- ارتباط عنصر فرهنگی، مجموعه فرهنگی و نهاد ————————- ۴۰
۲-۱-۲۷- چارچوب مفهومی سرزندگی فضای شهری ————————— ۴۱
۲-۱-۲۸- انواع سرزندگی و زیست پذیری ———————————– ۴۲
۲-۱-۲۹- مجموعه فرهنگی – تفریحی ————————————- ۴۴
۲-۱-۳۰- ضرورت مجموعه فرهنگی – تفریحی ——————————- ۴۴
۲-۱-۳۱- فضاهای فرهنگی:شاخص های فرهنگ —————————— ۴۵
۲-۱-۳۲- سیر تحول فضاهای فرهنگی ————————————–۴۵
۲-۱-۲۴- مراکز فرهنگ امروز ——————————————-۴۷
۲-۱-۳۵- سیاست فرهنگ در ایران—————————————- ۴۷
بخش دوم : نمونه مجموعه های فرهنگی – هنری ایرانی و خارجی
۲-۲-۱- مرکز فرهنگی-هنری دزفول ————————————— ۴۸
۲-۲-۱-۱- تحلیل فرم ———————————————— ۵۳
۲-۲-۲- مجموعه فرهنگی – هنری خاوران تهران —————————– ۵۵
۲-۲-۳- مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) مشهد —————————- ۶۱
۲-۲-۴- مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژ پمپیدو ——————————— ۶۳
۲-۲-۵- مجموعه فرهنگی ژان ماری تجیبائو – نیوکالدونیای فرانسه —————— ۷۲
فصل سوم : شناخت بستر طرح
۳-۱- نام کردستان ————————————————— ۸۰
۳-۲- شهر سنندج ————————————————— ۸۰
۳-۳- تاریخچه شهر سنندج ——————————————— ۸۱
۳-۴- موقعیت فرهنگی ———————————————– ۸۲
۳-۴-۱- ویژگیهای اجتماعی واقتصادی ————————————- ۸۲
۱-۴-۲- دین و مذهب در استان کردستان ———————————– ۸۳
۳-۵- موقعیت و جغرافیای استان کردستان ———————————– ۸۴
۳-۶- پوشش گیاهی سنندج ——————————————– ۸۶
۳-۷- ارتفاعات —————————————————- ۸۶
۳-۸- وضعیت طبیعی (توپوگرافی) —————————————- ۸۷
۳-۹- خصوصیات اقلیمی شهر سنندج—————————————۸۷
۳-۱۰- عوارض جغرافیای استان کردستان———————————— ۸۷
۳-۱۱- میزان رطوبت هوای شهرستان سنندج ——————————— ۸۸
۳-۱۲- دوره خشکی ————————————————– ۸۹
۳-۱۳- روزهای یخبندان شهرستان سنندج ———————————– ۹۰
۳-۱۴- جهت وزش بادهای شهرستان سنندج ——————————— ۹۰
۳-۱۵- طراحی براساس اقلیم و وضعیت جغرافیایی—————————— ۹۳
فصل چهارم : مطالعات تکمیلی و برنامه فیزیکی
۴-۱- معرفی فضاها—————————————————۹۴
۴-۲- آمفی تائتر —————————————————–۹۴
۴-۲-۱- ساختار عمومی فضاهای نمایشی ———————————— ۹۴
۴-۲-۲- ورودی و خروجی آمفی تئاتر ————————————– ۹۵
۴-۲-۳- چیدمان صندلی ها وفاصله انها ———————————— ۹۵
۴-۲-۴- اتاق اپراتور ————————————————- ۹۶
۴-۲-۵- آکوستیک در آمفی تئاتر —————————————– ۹۶
۴-۳- موزه وگالری آثار هنری ——————————————– ۹۶
۴-۳-۱- نورپردازی گالریها ——————————————– ۹۸
۴-۳-۲-حرکت و دسترسی گالریها ————————————— ۹۹
۴-۴- فضاهای آموزشی ———————————————— ۹۹
۴-۴-۱- کلاس های درس ———————————————- ۹۹
۴-۴-۲- تالارهای درس و سخنرانی————————————— ۱۰۰
۴-۴-۳- کارگاهها ————————————————– ۱۰۱
۴-۴-۴- کارگاه طراحی و نقاشی —————————————– ۱۰۱
۴-۴-۵- کارگاه خوشنویسی——————————————– ۱۰۲
۴-۴-۶- کارگاه چوب ———————————————– ۱۰۲
۴-۴-۷- کارگاه سفال ———————————————— ۱۰۲
۴-۵- کتابخانه —————————————————– ۱۰۳
۴-۵-۱- میز امانت ————————————————– ۱۰۳
۴-۵-۲- سالن مطالعه ———————————————— ۱۰۳
۴-۵-۳- فضای اداری ———————————————– ۱۰۴
۴-۶- اشکال استاندارهای طراحی —————————————- ۱۰۵
۴-۷- فضاهای ورزشی در مجموعه فرهنگی – تفریحی ————————- ۱۰۸
۴-۸- نماز خانه ————————————————— ۱۰۹
۴-۸- جدول و برنامه فیزیکی ——————————————- ۱۱۰
منابع و مآخذ
پایان نامه ارشد طراحی مجموعه فرهنگی تفریحی با رویکرد افزایش نشاط اجتماعی ارائه شده در این مقاله اطلاعات کاملی را در این زمینه داراست , این محصول با توضیحات ذکر شده که بصورت word در ۱۱۰ صفحه تنظیم شده است را میتوانید از سایت فروشگاه معماری وب سایت تخصصی معماری ۹۸ تهیه نمایید .